We hebben in 2015 gevaren op:

Vaarwens 349 op 12-08-2015

Een bewogen dag...

349 Jan Elemans 115Op de wereld ALS dag ontmoet Inge van Stichting Vaarwens Jan. Hij is getroffen door ALS en zijn toekomst is niet bepaald rooskleurig te noemen. Toch heeft Jan een optimistische insteek. "Het glas is niet half leeg, maar half vol!!" , is zijn credo. Vandaag gaat Jan mee varen. Hij heeft gezelschap, want naast zijn vrienden zoon en kleindochter, gaat er ook een cameraman van de Fa. Tejin Aramid mee. Deze firma schonk in het voorjaar de grote kuiptent voor de Meander V, waar we dagelijks met veel dank gebruik van maken. Voor de personeelsvereniging wordt een videoverslag van Stichting Vaarwens gemaakt, waar ook Jan en zijn naasten een kopie van krijgen. Een pracht herinnering!

De trossen gaan los en er wordt gevaren, geslingerd, gefotografeerd, gefilmd, gegeten, gedronken, gelachen en vooral genoten!! Iedereen geniet van een dag vergetelheid, een dag ontzorgd zijn en even geen ALS, de ziekte die hun leven zo domineert. De Meander V beweegt traag met de noordoostelijke wind de Gouwzee af richting Volendam.
Jan gaat lachend op de foto in Volendammer kostuum en geniet van ieder ogenblik dat hem geboden wordt. Respect!

Hou je haaks Jan! Blijf genieten!
Auteur Vaarwens

Marina Monnickendam voor de gastvrijheid.
Havendienst Volendam voor de gastvrijheid.
Bakker Gutter voor de catering.
Slagerij Dirk Spronk voor de catering.
Foto de Boer voor de gratis foto in kostuum.
Fa. Tejin voor de kuiptent, en Rody voor het maken van de video.
Vaarvrijwilliger Danny ...en alle sponsors die dit mogelijk hebben gemaakt

Dag Evert en Inge,
We hebben met z'n allen genoten van een onvergetelijke dag waarbij alles klopte. De geweldige verzorging de prachtige verhalen van Evert de uitleg van Danny het kon niet op, wat hebben we gelachen bij het omkleden voor het maken van de foto's. Heerlijk zo'n dag zonder sores, het was echt genieten. Evert ik verheug me er al op jouw boek te lezen en de foto's te bekijken van deze geweldige dag.

Jan.

Jan Elemans 005