We hebben in 2016 gevaren op:

Vaarwens 411 op 6-7-2016

Piet geniet... en niet met mate!411 Piet v A 118

We krijgen een vakman aan boord, een techneut, een handige bliksem, zijn beroep was onderhoudsmonteur. Techniek was zijn leven, tot zes weken terug... Evenwichtsstoornis en ander zaken brachten hem naar de dokter en vervolgens naar het ziekenhuis! Een hersentumor blijkt de boosdoener en is niet de behandelen... Nu ligt Piet al in het hospice en wacht op wat gaat komen, terwijl zijn lieve vrouw ook is opgenomen in een ander tehuis want ze heeft de 'vergeetziekte...' Gelukkig zijn er twee lieve dochters die voor beiden alle aandacht hebben. Het zijn deze lieve meiden waar Piet vandaag het meest van genoot, want hij zag dat ook zij genoten van zijn vaardag.
De SAW brengt Piet vanmorgen naar Monnickendam, en de ogen worden groot als hij de Meander V ziet liggen.
"Wat een schip! Vaart ie helemaal voor mij alleen?" roept hij verbaast.
Even later staat hij in de stuurhut en is perplex.
"Heb je dat hele schip zelf gebouwd Evert? Knap hoor! Ik ben ook techneut..."
Er worden ervaringen gewisseld, er wordt gefotografeerd, gegeten, gedronken, gehuild, gelachen... maar vooral genoten en niet met mate.
Een bezoekje aan Volendam, een bezoekje aan de Vuurtoren van Marken, een tochtje naar Edam... en dat alles terwijl de zon uitbundig schijnt en prachtige panorama's maakt van het weidse Hollandse landschap. Piet probeert het allemaal te absorberen, maar het kost hem moeite. We hebben alle foto's (180 stuks) van de dag op een USB stick meegegeven, zodat Piet in alle rust de enerverende ervaring nog een aantal keren kan herbeleven en we nemen een emotioneel afscheid in de ambulance....
Vaarwel mooi mens!

Auteur Vaarwens

Vaarvrijwilligster Alice
Stichting Ambulance Wens Nederland voor het vervoer
Thijs Spijker voor de foto's en de gastvrijheid bij de toren
Marina Monnickendam voor de gastvrijheid
Havendienst Volendam voor de gastvrijheid
Bakker Gutter en slager Dirk Spronk voor de catering
...en alle sponsors die dit mogelijk hebben gemaakt

-Piet-v-A-088
-Piet-v-A-100
-Piet-v-A-107
-Piet-v-A-109
-Piet-v-A-114
-Piet-v-A-118
-Piet-v-A-123
-Piet-v-A-126
-Piet-v-A-129
-Piet-v-A-132
-Piet-v-A-133
-Piet-v-A-134
-Piet-v-A-157
-Piet-v-A-160
-Piet-v-A-162
-Piet-v-A-163

Het verslag van Piet:

Vaartocht met mijn twee dochters.411 Piet v A 133

een heerlijke dag is het geweest, vooral heb ik genoten van mijn dochters. We zijn vertrokken vanuit Monnickendam. Prachtig weer en een hele fijne schipper Evert die kon praten als brugman! We voeren naar Volendam en hebben daar heerlijk geluncht aan boord. Daarna ging de boot richting Vuurtoren van Marken waar we aanmeerden. Mijn dochters gingen op de vuurtoren, prachtig! Daarna richting Edam. Daar gekeerd en terug richting Monnickendam. Evert heeft zelfs nog wat langer gevaren zodat ik nog langer kon genieten van de prachtige wolken en het water met al die mooie schepen die ik onderweg zag. Ik lag heerlijk beschut aan dek en kon van alles genieten. Ik kijk samen met mijn dochters terug op een onvergetelijke dag!

Hartelijk dank, Piet van Andel