We hebben in 2017 gevaren op:

Vaarwens 462 op 12-4-2017

Oud schipper gaat nog éénmaal het water op…462 Henk B 6

Via de uitzending in Hart van Nederland kwam de familie van Henk op de mogelijkheid om hun vader nog een keertje te kunnen laten varen. Henk is ernstig ziek en weigert zich nog verder te laten behandelen. Hij gaat langzaam achteruit, maar een keertje varen wil hij erg graag. Aangezien de agenda van de Meander V volgeboekt is, vragen we vaarvrijwilliger Marc om met zijn prachtige luxemotor ‘de Arlinde’ deze dag van ons over te nemen. Een mooier schip kunnen we voor deze ex binnenschipper niet bedenken…

Het verslag van eigenaar/schipper/ penningmeester/vaarvrijwilliger Marc:

“We hebben een mooie dag gehad. Oud schipper Henk heeft genoten. Hij voer vroeger met een vrachtscheepje van 33 meter regelmatig over het IJsselmeer en met de wind vandaag genoot hij zichtbaar van de golven, het stuivende buiswater en de bewegingen en geluiden van de boot.
Hij wilde eigenlijk ook vooral alleen maar varen en nergens de wal op. Dus we zijn begonnen in Monnickendam, waar Hakvoort dit weekend weer een fraai jacht te water had gelaten. Toen in één ruk naar het Paard van Marken waar Thijs ook foto's stond te maken. Het was nog te vroeg voor de lunch, dus eerst naar Volendam gevaren, langzaam een rondje in de haven en daarna net buiten Volendam voor anker gegaan om de heerlijke lunch - die vaarvrijwilliger Hans intussen had gemaakt - te nuttigen.
Hans zag dat Henk wat moeite kreeg met zitten en we zijn na de lunch na een rondje in de haven van Marken weer teruggevaren. Het was precies goed zo.
De foto's spreken voor zich. Henk is een charmante en innemende maar ook een ondeugende man die alles zelf wil blijven doen, af en toe tot grote zorg van zijn dochter…"

Hou je haaks schipper en sterkte lieve familie.

Auteur Vaarwens

Vaarvrijwilligers Marc en Hans
Thijs Spijker voor de foto’s
en alle meewerkenden die deze dag gratis voor Henk mogelijk maakten...

-Henk-B-1
-Henk-B-10
-Henk-B-11
-Henk-B-12
-Henk-B-2
-Henk-B-3
-Henk-B-4
-Henk-B-5
-Henk-B-6
-Henk-B-7
-Henk-B-8

Verslag van dochter Jannie:

Beste Marc en Hans,
Heel nerveus vanmorgen om 5:00 uit Maastricht vertrokken. Ik vond het een geweldig idee ,maar wat zou mijn vader er van vinden. Sinds twee jaar geleden zijn jongste zoon Johan en 51 weken ernaar zijn vrouw Ria zijn overleden, hoeft het voor hem niet meer zo nodig. Aangekomen in Monnickendam,werden wij heel hartelijk verwelkomt door Marc en Hans. Twee vreemden, hoe zou Pa dit ervaren? Maar vanaf de eerste minuut liet hij zich alles welgevallen want hij zag water ,en ik had hem net verteld dat we gingen varen. Aan boord gekomen had hij meteen een mooi plekje gevonden in het hoekje van de bank. Vanaf dit plekje kon hij alles mooi overzien. Marc en Hans hadden zijn volledige interesse gewekt, omdat ze zoveel over varen weten. Pa had lichamelijk en geestelijk niet zijn beste dag vandaag. Maar het deed me goed dat ik hem zo heb zien genieten en zelfs lachen. En thuis aangekomen bij een kopje koffie, was hij nog deden. En met een brede glimlach zei hij ;"Ja het was een mooi dagje”.
Lieve mensen heel hartelijk bedankt!!!!
Jannie.