We hebben in 2018 gevaren op:

Vaarwens 540 op 14-3-2018

Een dag niet gelachen is een dag …540 Paula 10

Bij de Stichting Ambulance Wens Nederland komt wederom een vaarwens binnen. Paula wil nog graag een dagje varen! Ze trof het niet en kreeg in haar 58ste levensjaar het bericht dat ze is uitbehandeld. Wederom heeft de ‘killer’ het gewonnen van mens en medici. Paula ondergaat haar lot moedig en haalt nog uit het laatste stukje wat er in zit! Ze hoort van de mogelijkheid er nog even uit te kunnen met de Stichting Ambulance Wens en die bieden aan nog een keer te kunnen varen. Paula heeft warme herinneringen aan het varen want vroeger voer ze vaak mee op een kruisertje en dat was heerlijk! Vandaag was ze een dag aan boord van de Meander V.

Na een vreselijk vieze dag, worden we vanmorgen wakker met een strakblauwe hemel. We maken de Meander klaar en even later arriveert de ambulance op de Amsterdam Marina. De deuren gaan open en er volgt met een grap en een grol een enthousiaste ontmoeting. Even later staat Paula op de brancard in de heerlijk warme stuurhut van de Meander V en ze vergaapt zich aan alles wat ze ziet. Evert doet een welkomstwoordje en legt het e.e.a. uit over de Stichting Vaarwens en de samenwerking met de Ambulance Wens, waarna het besef dat ze te gast is in zijn ‘huis’ het geheel nog bijzonderder maakt.

Evert start de beide diesels en Paula fleurt op; “Oooohhh diesels… dat geluid… heerlijk, dat vind ik zooo geweldig!”
De trossen gaan los en Evert vertelt, vaarvrijwilliger Kees vertelt en zorgt, ambulance vrijwilligers Mariet en Jan zorgen ook, Paula en Dina lachen en genieten… en niet met mate! Het ijs is weg, de zon schijnt, weinig wind, Amsterdam, Markermeer, schitterende vergezichten, Pampus, Muiden, Muiderslot, heerlijke lunch, mooie verhalen, bijzonderheden en anekdotes… Paula vergeet, lacht, geniet! Wat heerlijk als je dat in haar situatie nog kunt… respect!

De dag vliegt voorbij en bij terugkomst wordt Paula stiller, de werkelijkheid keert terug…
We nemen afscheid met een lach en een traan, waarna Paula terug gebracht wordt naar het hospice… met een USB vol foto herinneringen en een ervaring rijker!

Vaarwel lieve Paula
Auteur Vaarwens.

Amsterdam Marina voor het beschikbaar stellen van de ligplaats
Stichting Ambulance Wens Nederland voor de wens en het vervoer