Vaarwens 1315 op 03-05-2024

Met elkaar genieten op het water1315 Carla 10

Vanmorgen komen we, schipper John en Boots Ariena, op tijd bij de Vaarwens aan. Vlak achter ons arriveert Walter ook al. Walter is nieuw op het Vaarwenskantoor en wil het eens meemaken op de werkvloer. Nadat we de broodjes hebben opgehaald bij de Hema, volgt al snel het telefoontje van schoonzoon Egbert; “we zijn er met 10 minuten”.

Onze vaargaste Carla (geb. 1958), moeder en oma, heeft kortgeleden te horen gekregen dat haar alvleesklierkanker is uitgezaaid naar haar lever. Ze heeft erg veel pijn, wat ze met morfine pleisters probeert te onderdrukken. Samen met haar dochter Inge en haar schoonzoon Egbert en hun twee kinderen, Lyanne en Matthijs leek het hun een fantastisch idee om in deze omstandigheden toch een leuke vaardag te maken. En dat gaan we dan ook doen! Ook de zus van Egbert, Petra, vaart gezellig mee.

Het verkeer zat zo mee dat ze om 9:35 al arriveren. Onder een kop koffie en thee en iets lekkers, is er in overleg de keuze gemaakt om te varen naar de Zaanse Schans. Kleinkinderen Lyanne en Matthijs halen hun kleurboek erbij, want dat kunnen en ze allebei erg goed. Matthijs is helemaal gek van Dinosauriërs, waarvan hij een mooie tekening maakt. Lyanne lijkt het wel vet om het roer van schipper John over te nemen. Natuurlijk maakt John graag deze plek voor haar vrij.

Nadat we een poosje varen en de sluis door hebben gevaren, komen we bij de Houtzaagmolen Het Jonge Schaap aan. We gaan met z'n allen aan de wal om de molen van binnen te bekijken. Wat een belevenis! Ze zijn er met de wind van de wieken planken aan het zagen. Terug aan boord genieten we van de heerlijke lunch. Tijdens de lunch ontdekken we dat de familie nog wel meer dingen mee hebben gemaakt.

Na de lunch varen we terug langs het centraal station, en zien we de schommels op het A'dam Lookout schommelen. Tjonge dat is best heel hoog. Dat zouden zelfs Lyanne en Matthijs niet durven. We zien dat het Carla allemaal erg veel energie kost en varen weer richting naar de marina. We hebben genoten van deze dag en zijn dankbaar dat we Carla en haar familie hebben leren kennen.

Bedankt Carla! En we hopen dat je nog meer mooie herinneringen kunt maken met je familie en je fantastische kleinkinderen, die zich echt super hebben gedragen vandaag.

Liefs John en Ariena

Auteur Vaarwens / Ariena

Dagschipper John en boots Ariena en Walter voor hun inzet
Stichting Vaarwens voor het plannen van deze vaardag
Amsterdam Marina/Jachthaven Groep voor het beschikbaar stellen van de ligplaats
Jachthaven Naarden voor de ligplaats van ons kantoor
Bedrijven Kraanspoor voor de parkeergelegenheid gasten
Brandweer Amsterdam-Amstelland - Brandweerkazerne IJsbrand voor de parkeergelegenheid vrijwilligers
Hema Amsterdam voor de deels gesponsorde lunch
Houtzaagmolen Het Jonge Schaap voor de gastvrijheid
Wilhelminasluis en bruggen in de Zaan voor de vlotte bediening
Port of Amsterdam voor de vergunningen
en alle sponsoren die deze dag gratis mogelijk maakten.

Carla 101
Carla 103