Vaardagen 2008

Vaardag 015 op 19-05-2008

Dagje op het IJsselmeer037 Martin 4

De ziekte Cystic Fibrosis is slecht behandelbaar en velen hebben een slechte levensverwachting. We kregen het verzoek van de Nederlandse Cystic Fibrosis Stichting (NCFS) met of we dit jaar met een aantal patiënten/jongeren die bij hun aangesloten zijn wilden gaan varen. Ze hebben namelijk een prijsvraag gehouden en de prijs voor de winnaars is een dagje varen met Stichting Vaarwens. Vandaag voeren we met prijswinnaar Martin...

Sterkte Martin
Auteur Vaarwens

WSV de Zuiderzee voor de ligplaats

Het verslag van Martin:

Ik ben Martin

en ik heb een tijdje terug meegedaan aan een loting van de NCFS (Nationale Cystic Fibrosis Stichting) voor een bootreisje met de Meander in de veronderstelling dat ik het waarschijnlijk toch niet zou winnen. Na een tijdje kreeg ik bericht dat ik het reisje gewonnen had, dit was erg leuk nieuws uiteraard. Ik nodigde mijn beste vrienden uit en we vertrokken op maandag 19 Mei naar Schellingwoude bij Amsterdam waar de Meander lag. Toen we eenmaal kennis hadden gemaakt overlegden we even over waar we heen wilden. Het was mogelijk om een dag naar Volendam te gaan, of naar Muiden en Pampus. We kozen voor het laatste.  We voeren eerst over het meer langs Pampus richting Muiden, onderweg heb ik nog een stukje gevaren. In Muiden legden we aan en gingen we even een kijkje nemen bij het Muiderslot. Toen hebben we op de boot gelunched en voeren we terug het IJsselmeer op. Het was de bedoeling om nu aan te meren bij Pampus, helaas kregen we bericht dat het die dag gesloten was. Maar we hadden al snel een oplossing en besloten nog een stukje over het IJ door Amsterdam te varen. Dit was ook erg leuk.
Ik heb een hele leuke dag gehad met mijn ouders, vrienden, vriendin en jullie.

Bedankt, Martin.

Martin 2