Vaardagen 2008

Vaardag 013 op 14-05-2008

De vaardag van Anneke. Ze lijdt aan ALS, de spierziekte die haar al veel heeft afgenomen. 039 Anneke 12

Het ingezonden verslag van Anneke Lobregt die met haar familie met ons heeft gevaren. Anneke kan alleen nog communiceren via haar spraakcomputer en dat ding is een ware uitkomst.

Vaarwel dappere Anneke
Auteur Vaarwens

WSV de Zuiderzee voor de ligplaats

Anneke haar verslag:

Hallo, Ik ben Anneke, en ik heb de ziekte ALS.

We waren twee weken geleden uitgenodigd door de stichting ALS- Nu en stichting Vaarwens. Na de ontmoeting zijn we gaan varen het Markermeer op, richting Volendam. Onder een heerlijk kopje koffie, thee en frisdranken staken we allemaal de neus in de wind inclusief Joey om de heerlijke geur van het Markermeer op te snuiven, om daarna te genieten van het mooie uitzicht, zeilboten, in de verte het huis van Katja Schuurman, vuurtorens, pampus, vogels te veel om op te noemen. Na een ander half uur varen konden we in de verte al Volendam zien liggen, dit was de eerste keer dat ik Volendam vanaf het water kon bekijken, en het is zo anders zo mooi. In de haven kon de Meander aanmeren aan de boulevard, ze hadden een verrassing en aandenken voor ons, we konden een foto gaan maken in de Volendamse klederdracht Dat was erg leuk. Daarna zijn we over de boulevard gaan wandelen, op het einde van de boulevard kwamen we Evert en zijn hond Joey tegen, Tot onze verbazing was Joey zwerf vuil aan zoeken, om het vervolgens in de vuilnisbak te gooien, hij wachtte netjes op het commando om weer wat te gaan zoeken, het was zo grappig om te zien, hoe graag hij wil werken voor zijn baas. Op de terug vaart hebben de (schoon)dochters genoten van het zonnetje voor op het dek en onze jongste zoon Ronald heeft als hoogtepunt van de dag het schip terug gestuurd. Vooral toen hij het gas helemaal mocht opendoen gingen we even 19 knopen.
Al met al hebben we allemaal genoten van deze dag, maar eenmaal in Amsterdam aangekomen, moesten we weer afscheid nemen van de Meander met zijn bijzondere geweldige bewoners. Moe maar voldaan vertrokken we weer huiswaarts. Bedankt voor die leuke dag.

Liefs Fam. Lobregt.

Anneke 10