Vaardagen 2009

Vaardag 050 op 17-05-2009

Vandaag varen we met de familie Korkih. 068 Dhr Kokkik 10

Dhr Korkih heeft door een bedrijfsongeval ruim 8 maanden geleden bijna 55% van zijn lichaam verbrand. Zijn huisarts, Dr. Duijn, heeft hem getipt op de mogelijkheid om er een dagje uit te zijn.  De afgelopen tijd was een periode van operaties en ziekenhuisopnames, gepaard gaande met veel pijn. Hij kan zich zeer slecht bewegen en zit in een soort drukpak. Eenmaal aan boord vergeet hij al snel even alle ellende en hij kijkt zijn ogen uit. Het is de eerste keer dat hij op een schip een rondvaart meemaakt en we besluiten vanwege de harde wind een tocht te gaan maken over het IJ.  Eerst varen we langs Durgerdam en IJburg, waar hij woont en vanuit zijn huis over het water kan kijken. Nu ziet hij het vanaf de andere kant. Daarna gaan we door de sluis en varen door Amsterdam, achter het Centraal station langs. Het is druk op het water en overal is iets te zien. We zoeken een plekje om te lunchen, en inmiddels komt de zon erbij.

Na de lunch varen we terug en na te zijn geschut in de Oranjesluizen zijn we na een mooie dag terug op onze stek in Schellingwoude. We hebben samen een heerlijke vaardag gehad.

Sterkte voor deze meneer
Auteur vaarwens.

WSV de Zuiderzee voor de ligplaats

Dhr Kokkik 10