Vaardagen 2010

Vaardag 079 op 28-04-2010

Een mooie dag om te varen.079 Mw Brosens 11

Vandaag hebben we gevaren met Mw. Brosens. Ze heeft een vaarwens ingezonden naar de Stichting Ambulancewens. Dat is ook de enige manier om haar te kunnen transporteren, want Mw. Brosens is continue bedelegerig. Omdat we in Schellingwoude de brancard moeilijk aan boord kunnen krijgen, mogen we de faciliteiten van de KNZRV te Muiden weer gebruiken. Daar arriveert keurig op tijd de ambulance. We zetten het achterschip van de Meander tegen de kade en rijden moeiteloos de brancard aan boord.Nadat alles zeevast is gesjord, gooien we de trossen los en varen het glinsterende water op. Mw. Brosens heeft de wens om Volendam nog één keer te zien, dus we zetten koers naar het karakteristieke vissersdorpje. Onderweg meren we aan bij de vuurtoren van Marken voor een lunch. Daarna op naar Volendam, waar we ook weer met de spiegel tegen de kade afmeren. We hebben een verrassing voor Mw. Brosens. Ze gaat met brancard en al naar de fotograaf, waar een foto van haar met haar vriendinnen en begeleidster wordt gemaakt. Daarna nog even een rondje Volendam per brancard gelopen, en dan beginnen we aan de reis terug naar Muiden. We kijken terug op een mooie en ontspannen vaardag.

Vaarwel lieve mevrouw Brosens
Auteur Vaarwens

Met dank aan de inzet van de vrijwilligers van de Stichting Ambulancewens
en dank aan de KNZRV te Muiden voor het beschikbaar stellen van de faciliteiten.

Mw Brosens 10
Mw Brosens 11