• Gerard Holterman treedt af als bestuurslid.

Gerard Holterman BestuurslidWe kunnen u melden dat Gerard Holterman is afgetreden als bestuurslid. Gerard heeft ervaring van advisering op het gebied van management en bedrijfsvoering en hij zal ons blijven bijstaan tijdens de bouw van het vaarwensschip.

Dank voor je inzet Gerard!
  • Jubileumboek is uit!

Als zoenenjpgHet is zo ver, het prachtige jubileumboek ter gelegenheid van twaalf en een half jaar vaarwens dat Evert de afgelopen winter schreef, is uit. Het is een heerlijk 'koffietafelboek' vol prachtige verhalen, anekdotes en voorvallen tijdens het ontstaan van Stichting Vaarwens. Een echte aanrader en je steunt de stichting ermee bij de aanschaf. Klik op het boek om het te bestellen.

Screenshot maart 2019De onlangs verschenen nieuwsbrief is beschikbaar. In de nieuwsbrief worden de meest actuele ontwikkelingen gemeld. U kunt zich inschrijven voor de regelmatig verschijnende nieuwsbrief door een verzoek in te dienen via een aanvraagpagina. Klik op de foto om naar de aanmeldpagina te gaan.
  • Evert en Inge ontvingen een lintje

De Lintjesregen 57dag voor Koningsdag werden Evert en Inge (de oprichters van onze stichting) tijdens de lintjesregen beloond voor hun tomeloze inzet middels een lintje, ontvangen door de Burgemeester van Amsterdam Femke Halsema. Met gepaste trots onving het 'Stel' de onderscheiding, en ook wij zijn er als stichting bijzonder trots op. Gefeliciteerd Evert en Inge!
  • 30-9-2019 Francoise draagt stokje over aan Frans

Harrie Vriezen SecretarisEr heeft zich een kleine bestuurswisseling voorgedaan, want onze trouwe Francoise heeft het stokje overgedragen aan Frans de Jong. Frans is begonnen bij Pierson, Heldering & Pierson in 1980, en van 1984 tot 1992 heeft hij gewerkt in de geldhandel bij de firma Wallich & Matthes. Daarna werkte hij als directeur Group Treasury bij de Athlon Groep NV tot 2002 en vervolgens bekleedde diezelfde functie bij Delta Lloyd NV tot maart 2017. Kennis genoeg dus.
    Wees welkom Frans!!!

Eberhard Van der Laan overleden

Ons comité van aanbeveling lid Eberhard van der Laan is gisteravond 5 oktober  in Amsterdam overleden.

Met pijn in het hart moeten we het bericht brengen dat ons comité van aanbeveling lid - Burgemeester - Eberhard van der Laan - gisteren is overleden. Dit voorjaar schreef hij nog lovende woorden over ons werk in de Jubileum glossy, die werd overhandigd aan Evert en Inge tijdens het 10 jarig jubileum. Eberhard was toen al onder behandeling en op het moment te ziek om het jubileum bij te wonen... We zullen hem missen!

We wensen familie en nabestaanden veel sterkte met dit grootse verlies.

Namens het bestuur en vrijwilligers,
Auteur Vaarwens

bm vanderlaan wit 940b

Eberhard schreef in onze glossy:
“Stichting Vaarwens doet al tien jaar fantastisch werk door mensen in hun laatste levensfase een prachtige boottocht aan te bieden.
Ik feliciteer de organisatie en alle vrijwilligers met het jubileum en ik hoop dat ze nog lang blijven varen!
Eberhard van der Laan”

Van der Laan werd op 7 juli 2010 geïnstalleerd. Vorig jaar begon hij aan zijn tweede termijn. Hij was onder andere verantwoordelijk voor de portefeuilles Algemene Zaken, Openbare Orde en Veiligheid, Regelgeving en Handhaving, Communicatie en Juridische Zaken. Hij was voorzitter van de gemeenteraad en van het college van burgemeester en wethouders.

Als burgemeester combineerde hij menselijkheid met daadkracht. Hij initieerde bijvoorbeeld de Top600, de aanpak van gewelddadige veelplegers, en de Treiteraanpak, die intimidatie in de woonomgeving bestrijdt. Hij vond dat Amsterdam een verantwoordelijke hoofdstad moet zijn.

Eberhard Edzard van der Laan werd op 28 juni 1955 in Leiden geboren. Hij studeerde rechten aan de Vrije Universiteit (Amsterdam). In 1992 was hij medeoprichter van advocatenkantoor Kennedy Van der Laan. Hij nam daar afscheid toen hij in 2008 tussentijds aantrad als minister voor Wonen, Wijken en Integratie. Van 1990 tot 1998 zat hij in de gemeenteraad van Amsterdam, vanaf 1993 als fractievoorzitter van de Partij van de Arbeid. Eberhard van der Laan laat een echtgenote en vijf kinderen na.

Burgemeester Van der Laan overleed aan de gevolgen van longkanker. Tijdens zijn ziekte heeft hij nog ruim acht maanden als burgemeester doorgewerkt tot hij op 18 september jl. zijn taken neer moest leggen.