• Jubileumboek is uit!

Als zoenenjpgHet is zo ver, het prachtige jubileumboek ter gelegenheid van twaalf en een half jaar vaarwens dat Evert de afgelopen winter schreef, is uit. Het is een heerlijk 'koffietafelboek' vol prachtige verhalen, anekdotes en voorvallen tijdens het ontstaan van Stichting Vaarwens. Een echte aanrader en je steunt de stichting ermee bij de aanschaf. Klik op het boek om het te bestellen.

Screenshot maart 2019De onlangs verschenen nieuwsbrief is beschikbaar. In de nieuwsbrief worden de meest actuele ontwikkelingen gemeld. U kunt zich inschrijven voor de regelmatig verschijnende nieuwsbrief door een verzoek in te dienen via een aanvraagpagina. Klik op de foto om naar de aanmeldpagina te gaan.
  • Evert en Inge ontvingen een lintje

De Lintjesregen 57dag voor Koningsdag werden Evert en Inge (de oprichters van onze stichting) tijdens de lintjesregen beloond voor hun tomeloze inzet middels een lintje, ontvangen door de Burgemeester van Amsterdam Femke Halsema. Met gepaste trots onving het 'Stel' de onderscheiding, en ook wij zijn er als stichting bijzonder trots op. Gefeliciteerd Evert en Inge!
  • Bouw eigen vaarswensschip gaat voorspoedig

Bouw 62De bouw van het eigen vaarwensschip bij SRF Shipbuilding in Harlingen gaat voorspoedig. Bekijk de bouwvorderingen door op de foto te klikken.
    Let wel, we zijn er nog niet! Er is nog geld nodig voor de inrichting en er is ook nog geen budget voor de exploitatie van het schip. Blijf ons dus steunen!

8-4-2018 Infodag Stichting Melanoom

Een kort verslag;

Zaterdag 8 april is het dan zover: de Stichting Melanoom organiseert een informatiedag in het CASA hotel, vlak achter het Amstelstation en wij zijn door Ria uitgenodigd om ons aan de bezoekers voor te stellen.
Marlies en Joke melden zich om 9 uur bij de receptie en zoeken in een wel heel zonnige omgeving een tafel uit waar de films op de meegebrachte laptop goed te zien zijn. Niet veel later worden ook de andere 5 tafels in gebruik genomen: de stichting Melanoom, de vereniging van huidtherapeuten, vereniging Oog in Oog, een tafel met de cd’s en levensverhaal van de overleden zangeres Eva Cassidy en de stichting Les Vaux, die -op een landgoed in Frankrijk- gastenweken aanbiedt aan mensen met kanker en hun naasten.

Er worden vandaag 180 bezoekers verwacht, die in de ochtend een gezamenlijk programma hebben en die ’s middags kunnen kiezen voor een aantal workshops. Aan ons dus de eer om ons voorafgaand, bij de lunch en bij de borrel te presenteren. Er blijkt echter maar matige interesse te zijn; de meeste bezoekers zijn melanoom patiënten, die helemaal niet geïnteresseerd blijken in een laatste vaarwens. Sterker, ze hopen dit nog heel lang te kunnen uitstellen. Met name de stand van de stichting Melanoom zelf trekt bezoekers; voor de rest is het voor velen een gezellig weerzien.

Wij verwachten niet dat er bij de borrel nog geïnteresseerden langskomen en pakken dan ook in de loop van de middag onze spullen weer in en gaan genieten van deze eerste mooie zonnige en warme dag van dit jaar.
Toch heeft onze aanwezigheid gezorgd voor meer bekendheid, met name bij de andere standhouders die met veel informatie over de Stichting Vaarwens huiswaarts gaan.

Infodag St. Melanoom