• De Meander V vraagt assistentie...

Diverse aanzichten vaarwensschip webNa ruim beraad hebben we besloten dat het noodzakelijk is geworden om in de nabije toekomst een eigen schip voor Stichting Vaarwens te realiseren. Dit is besloten om continuïteit te kunnen blijven bieden voor onze zeer speciale gasten in hun laatste levensdagen, die graag nog éénmaal een onvergetelijke dag op het water willen doorbrengen. Lees alles onder het item:"Het eigen schip"

NieuwsbriefDe onlangs verschenen nieuwsbrief is beschikbaar. In de nieuwsbrief worden de meest actuele ontwikkelingen gemeld. U kunt zich inschrijven voor de regelmatig verschijnende nieuwsbrief door een verzoek via een email te zenden aan Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..
  • Burgemeester Luzette Kroon wordt ambassadeur

Luzette Kroon zonder ketenMet trots kunnen we vermelden dat Luzetten kroon - burgemeester van de gemeente Waterland - is aangetreden als ambassadeur van Stichting Vaarwens. We zijn enorm vergheugd haar in ons Vaarwensteam te mogen opnemen en zijn haar dankbaar voor bereidwilligeheid. Welkom Luzette.
  • Gerard Holterman wordt nieuw bestuurslid.

Gerard Holterman BestuurslidMet trots kunnen we u melden dat Gerard Holterman ons nieuwe bestuurslid is geworden. Gerard heeft ervaring van advisering op het gebied van management en bedrijfsvoering. Zijn expertise is zeer welkom in onze stichting, zeker nu de stichting een professionaliteitsslag maakt i.v.m. de toenemende groei van wensen en een eigen schip gaat bouwen.

Welkom Gerard!
  • Harrie Vriezen wordt onze nieuwe secretaris

Harrie Vriezen SecretarisWe zijn verheugd u te kunnen meedelen dat Dhr. Harrie Vriezen de functie van secretaris heeft overgenomen van Francoise Tanis. Harrie vervulde ondermeer functies als manager Planning en Control , Directeur Financien en change manager in diverse ziekenhuizen en zorginstellingen.
    Francoise blijft bestuurslid vanwege haar objectieve inbreng, maar haar agenda laat de drukkere functie van secretaris niet meer toe.

Welkom Harrie!

8-4-2018 Infodag Stichting Melanoom

Een kort verslag;

Zaterdag 8 april is het dan zover: de Stichting Melanoom organiseert een informatiedag in het CASA hotel, vlak achter het Amstelstation en wij zijn door Ria uitgenodigd om ons aan de bezoekers voor te stellen.
Marlies en Joke melden zich om 9 uur bij de receptie en zoeken in een wel heel zonnige omgeving een tafel uit waar de films op de meegebrachte laptop goed te zien zijn. Niet veel later worden ook de andere 5 tafels in gebruik genomen: de stichting Melanoom, de vereniging van huidtherapeuten, vereniging Oog in Oog, een tafel met de cd’s en levensverhaal van de overleden zangeres Eva Cassidy en de stichting Les Vaux, die -op een landgoed in Frankrijk- gastenweken aanbiedt aan mensen met kanker en hun naasten.

Er worden vandaag 180 bezoekers verwacht, die in de ochtend een gezamenlijk programma hebben en die ’s middags kunnen kiezen voor een aantal workshops. Aan ons dus de eer om ons voorafgaand, bij de lunch en bij de borrel te presenteren. Er blijkt echter maar matige interesse te zijn; de meeste bezoekers zijn melanoom patiënten, die helemaal niet geïnteresseerd blijken in een laatste vaarwens. Sterker, ze hopen dit nog heel lang te kunnen uitstellen. Met name de stand van de stichting Melanoom zelf trekt bezoekers; voor de rest is het voor velen een gezellig weerzien.

Wij verwachten niet dat er bij de borrel nog geïnteresseerden langskomen en pakken dan ook in de loop van de middag onze spullen weer in en gaan genieten van deze eerste mooie zonnige en warme dag van dit jaar.
Toch heeft onze aanwezigheid gezorgd voor meer bekendheid, met name bij de andere standhouders die met veel informatie over de Stichting Vaarwens huiswaarts gaan.

Infodag St. Melanoom