• Jubileumboek is uit!

Als zoenenjpgHet is zo ver, het prachtige jubileumboek ter gelegenheid van twaalf en een half jaar vaarwens dat Evert de afgelopen winter schreef, is uit. Het is een heerlijk 'koffietafelboek' vol prachtige verhalen, anekdotes en voorvallen tijdens het ontstaan van Stichting Vaarwens. Een echte aanrader en je steunt de stichting ermee bij de aanschaf. Klik op het boek om het te bestellen.

Screenshot maart 2019De onlangs verschenen nieuwsbrief is beschikbaar. In de nieuwsbrief worden de meest actuele ontwikkelingen gemeld. U kunt zich inschrijven voor de regelmatig verschijnende nieuwsbrief door een verzoek in te dienen via een aanvraagpagina. Klik op de foto om naar de aanmeldpagina te gaan.
  • Evert en Inge ontvingen een lintje

De Lintjesregen 57dag voor Koningsdag werden Evert en Inge (de oprichters van onze stichting) tijdens de lintjesregen beloond voor hun tomeloze inzet middels een lintje, ontvangen door de Burgemeester van Amsterdam Femke Halsema. Met gepaste trots onving het 'Stel' de onderscheiding, en ook wij zijn er als stichting bijzonder trots op. Gefeliciteerd Evert en Inge!
  • Bouw eigen vaarswensschip gaat voorspoedig

Bouw 62De bouw van het eigen vaarwensschip bij SRF Shipbuilding in Harlingen gaat voorspoedig. Bekijk de bouwvorderingen door op de foto te klikken.
    Let wel, we zijn er nog niet! Er is nog geld nodig voor de inrichting en er is ook nog geen budget voor de exploitatie van het schip. Blijf ons dus steunen!

20-11-2018 Luzette Kroon wordt nieuwe ambassadeur

We zijn zeer vereerd te kunnen vermelden dat Luzette Kroon - onze burgemeester van de gemeente Waterland - is toegetreden als ambassadeur van Stichting Vaarwens.

Luzette Kroon is geboren in West-Friesland en groeide op in Midwoud. Ze studeerde onder andere aan de Hogeschool voor Toerisme en Verkeer en aan de Hogeschool Inholland, waar ze in 1995 afstudeerde in de Bedrijfseconomie. Eerder studeerde zij daar af in Internationale marketing (1992).

In augustus 2012 werd Luzette voorgedragen voor benoeming tot burgemeester van de gemeente Waterland. Op 15 maart 2018 heeft de raad van de gemeente Waterland Luzette Kroon voorgedragen voor een tweede termijn. Sinds 2013 is zij voorzitter van de plaatselijk commissie van de KNRM in Marken. In 2014 werd zij bestuurslid van de Stichting Waterrecreatie Nederland en in november 2018 trad ze toe als ambassadeur van Stichting Vaarwens.

Welkom Luzette.

Waterlands Weekblad Luzette