• Jubileumboek is uit!

Als zoenenjpgHet is zo ver, het prachtige jubileumboek ter gelegenheid van twaalf en een half jaar vaarwens dat Evert de afgelopen winter schreef, is uit. Het is een heerlijk 'koffietafelboek' vol prachtige verhalen, anekdotes en voorvallen tijdens het ontstaan van Stichting Vaarwens. Een echte aanrader en je steunt de stichting ermee bij de aanschaf. Klik op het boek om het te bestellen.

Screenshot maart 2019De onlangs verschenen nieuwsbrief is beschikbaar. In de nieuwsbrief worden de meest actuele ontwikkelingen gemeld. U kunt zich inschrijven voor de regelmatig verschijnende nieuwsbrief door een verzoek in te dienen via een aanvraagpagina. Klik op de foto om naar de aanmeldpagina te gaan.
  • Evert en Inge ontvingen een lintje

In 2019 werden Evert en Inge de Lintjesregen 57dag voor Koningsdag tijdens de lintjesregen Koninklijk onderscheiden door de Burgemeester van Amsterdam (Femke Halsema). Met gepaste trots onving het 'Stel' de onderscheiding, en ook wij zijn er als stichting bijzonder trots op. Gefeliciteerd Evert en Inge!
  • MS Vaarwens vaart voorlopig vanuit Amsterdam Marina

Adam Marina platteg 2 De MS Vaarwens is uitgeweken naar de Amsterdam Marina en maakt tot 1 juni van daaruit haar vaardagen. Kijk altijd op 'Ligplaatsen schepen' in de zijbalk om de huidige aktuele locatie met plattegrond te vinden.

30-01-2019 Bouw Vaarwensschip officieel gestart

Na lang sparen en een lange aanloop in de voorbereidingen, werd dondermiddag het bouwcontract voor de bouw van het eigen vaarwensschip getekend bij SRF Shipbuilding in Harlingen.

Tijdens het 10 jarig jubileum van Stichting Vaarwens in het voorjaar van 2017 werd het plan door het comité van aanbevelinglid Loes Luca gelanceerd, en sindsdien is er hard gespaard. Vele bedrijven, particulieren, fondsen en prachtige initiatieven, leidden ertoe dat we in twee jaar tijd het benodigde budget om de bouw van het schip te starten bijeen gebracht kon worden. We gaan dit jaar dus bouwen! Let wel, we zijn er nog niet! Er is nog geld nodig voor de inrichting en er is ook nog geen budget voor de exploitatie van het schip. Blijf ons dus steunen!

Contract tekenen

Inge en Gerard tekenenden in het bijzijn van Wychard en Lex van SRF Shipbuilding te Harlingen het bouwcontract.