Stichting Vaarwens Nieuws

30-01-2019 Bouw Vaarwensschip officieel gestart

Na lang sparen en een lange aanloop in de voorbereidingen, werd dondermiddag het bouwcontract voor de bouw van het eigen vaarwensschip getekend bij SRF Shipbuilding in Harlingen.

Tijdens het 10 jarig jubileum van Stichting Vaarwens in het voorjaar van 2017 werd het plan door het comité van aanbevelinglid Loes Luca gelanceerd, en sindsdien is er hard gespaard. Vele bedrijven, particulieren, fondsen en prachtige initiatieven, leidden ertoe dat we in twee jaar tijd het benodigde budget om de bouw van het schip te starten bijeen gebracht kon worden. We gaan dit jaar dus bouwen! Let wel, we zijn er nog niet! Er is nog geld nodig voor de inrichting en er is ook nog geen budget voor de exploitatie van het schip. Blijf ons dus steunen!

Contract tekenen

Inge en Gerard tekenenden in het bijzijn van Wychard en Lex van SRF Shipbuilding te Harlingen het bouwcontract.