• Vaarwens vaart 's winters door!

Amsterdam Marina Vaarwens 2020Per 14-11-2020 is de MS Vaarwens verhuisd naar Amsterdam. Ze werd overgevaren naar de Amsterdam Marina door onze beheerder DirkJan van Geemen en maakt de komende winter van daaruit haar vaardagen. Een prachtlocatie van waaruit onder alle weersomstandigheden gevaren kan worden.
  • Het jubileumboek, een mooi geschenk!

Als zoenenjpgHet prachtige jubileumboek ter gelegenheid van twaalf en een half jaar vaarwens dat Evert schreef, is al een tijdje uit. Het is een heerlijk 'koffietafelboek' vol prachtige verhalen, anekdotes en voorvallen tijdens het ontstaan van Stichting Vaarwens. Een echte aanrader en je steunt de stichting ermee bij de aanschaf. Klik op het boek om het te bestellen.

Screenshot maart 2019De onlangs verschenen nieuwsbrief is beschikbaar. In de nieuwsbrief worden de meest actuele ontwikkelingen gemeld. U kunt zich inschrijven voor de regelmatig verschijnende nieuwsbrief door een verzoek in te dienen via een aanvraagpagina. Klik op de foto of hier om naar de aanmeldpagina te gaan.
  • COVID-19 Update:

CoronaWe varen gewoon door, ook deze winterperiode. Uiteraard volgen wij de ontwikkelingen van het Coronavirus op de voet en hebben regelmatig contact met de betreffende instanties. Gelukkig hebben we ook nu weer groen licht gekregen en mogen wij blijven varen. Wel dienen wij rekening te houden met de RIVM Maatregelen.

3-7-2020 Opnames en proefvaren

Vrijdag 3 juli hadden we een drukke dag! Het was prachtig weer tijdens de opnames van Watersport TV online. Het zal h.w.s. in augustus worden uitgezonden. Ook de vaartraining met de Vaarwens verliep goed. Schipper Rochus demonstreerde de Vaarwens aan een drietal loodsen van het Loodswezen en twee andere aspirant schippers. Ze brachten gelijk een bezoek aan de Vuurtoren 'Het Paard van Marken', waar Thijs hen opving en een rondleiding gaf. Helaas konden Evert en Inge er niet bij zijn vanwege de opnames en andere bezigheden. Ook jammer dat de gangway achter op de Vaarwens te breed is om bij de vuurtoren te gebruiken, want de speling aan weerzijden bedraagt amper 15 cm! Als er dan een ‘snelle jongen’ voorbij komt, hebben we de boel stuk.
Dank aan Thijs Spijker en Eric van Staten voor de foto’s.

Vaar TV 1
Vaar TV 2