• Schepenverhuizing...

Monndam 1Per 1-7-2020 zijn beide schepen verhuisd. De MS Vaarwens werd vanuit de Amsterdam Marina overgevaren door onze beheerder DirkJan samen met KNRM schipper Sijmon uit Marken. De MS Vaarwens heeft de Meander V haar – door Jachthaven Waterland gesponsorde - oude ligplaats ingenomen in het toegangskanaal. De Meander V kreeg een andere ligplaats in Jachthaven Waterland – locatie Hemmeland – toegewezen. Beide schepen gaan vanaf heden de Gouwzee en omgeving ‘onveilig maken’…
  • Havenkantoor in gebruik genomen

Monndam 1Ons fonkelnieuwe kantoor is overgevaren naar Jachthaven Naarden waar we een mooie ligplaats hebben gekregen. Nu nog inrichten en in bedrijf stellen, maar over eeen dikke week kunnen we er kantoor houden. Onze medewerker Ulco Proost zal het kantoor veelvuldig gebruiken, maar het is niet continue bemand. Bezoek is dus uitsluitend op afspraak. Klik hier om de locatie te bekijken
  • Jubileumboek is uit!

Als zoenenjpgHet is zo ver, het prachtige jubileumboek ter gelegenheid van twaalf en een half jaar vaarwens dat Evert schreef, is uit. Het is een heerlijk 'koffietafelboek' vol prachtige verhalen, anekdotes en voorvallen tijdens het ontstaan van Stichting Vaarwens. Een echte aanrader en je steunt de stichting ermee bij de aanschaf. Klik op het boek om het te bestellen.

Screenshot maart 2019De onlangs verschenen nieuwsbrief is beschikbaar. In de nieuwsbrief worden de meest actuele ontwikkelingen gemeld. U kunt zich inschrijven voor de regelmatig verschijnende nieuwsbrief door een verzoek in te dienen via een aanvraagpagina. Klik op de foto of hier om naar de aanmeldpagina te gaan.

3-7-2020 Opnames en proefvaren

Vrijdag 3 juli hadden we een drukke dag! Het was prachtig weer tijdens de opnames van Watersport TV online. Het zal h.w.s. in augustus worden uitgezonden. Ook de vaartraining met de Vaarwens verliep goed. Schipper Rochus demonstreerde de Vaarwens aan een drietal loodsen van het Loodswezen en twee andere aspirant schippers. Ze brachten gelijk een bezoek aan de Vuurtoren 'Het Paard van Marken', waar Thijs hen opving en een rondleiding gaf. Helaas konden Evert en Inge er niet bij zijn vanwege de opnames en andere bezigheden. Ook jammer dat de gangway achter op de Vaarwens te breed is om bij de vuurtoren te gebruiken, want de speling aan weerzijden bedraagt amper 15 cm! Als er dan een ‘snelle jongen’ voorbij komt, hebben we de boel stuk.
Dank aan Thijs Spijker en Eric van Staten voor de foto’s.

Vaar TV 1
Vaar TV 2