• Schepenverhuizing...

Monndam 1Per 1-7-2020 zijn beide schepen verhuisd. De MS Vaarwens werd vanuit de Amsterdam Marina overgevaren door onze beheerder DirkJan samen met KNRM schipper Sijmen uit Marken. De MS Vaarwens heeft de Meander V haar – door Jachthaven Waterland gesponsorde - oude ligplaats ingenomen in het toegangskanaal. De Meander V kreeg een andere ligplaats in Jachthaven Waterland – locatie Hemmeland – toegewezen. Beide schepen gaan vanaf heden de Gouwzee en omgeving ‘onveilig maken’…
  • Jubileumboek is uit!

Als zoenenjpgHet is zo ver, het prachtige jubileumboek ter gelegenheid van twaalf en een half jaar vaarwens dat Evert de afgelopen winter schreef, is uit. Het is een heerlijk 'koffietafelboek' vol prachtige verhalen, anekdotes en voorvallen tijdens het ontstaan van Stichting Vaarwens. Een echte aanrader en je steunt de stichting ermee bij de aanschaf. Klik op het boek om het te bestellen.

Screenshot maart 2019De onlangs verschenen nieuwsbrief is beschikbaar. In de nieuwsbrief worden de meest actuele ontwikkelingen gemeld. U kunt zich inschrijven voor de regelmatig verschijnende nieuwsbrief door een verzoek in te dienen via een aanvraagpagina. Klik op de foto om naar de aanmeldpagina te gaan.
  • Evert en Inge ontvingen een lintje

In 2019 werden Evert en Inge de Lintjesregen 57dag voor Koningsdag tijdens de lintjesregen Koninklijk onderscheiden door de Burgemeester van Amsterdam (Femke Halsema). Met gepaste trots onving het 'Stel' de onderscheiding, en ook wij zijn er als stichting bijzonder trots op. Gefeliciteerd Evert en Inge!
  • MS Vaarwens vaart voorlopig vanuit Amsterdam Marina

Adam Marina platteg 2 De MS Vaarwens is uitgeweken naar de Amsterdam Marina en maakt tot 1 juni van daaruit haar vaardagen. Kijk altijd op 'Ligplaatsen schepen' in de zijbalk om de huidige aktuele locatie met plattegrond te vinden.

Sponsoring Floating Office

Een goede ruil…

Zoals jullie weten, krijgen we een compleet kantoor gesponsord, een zogenaamd ‘Floating Office’.
Het Pieter Houbolt Fonds doneerde ons bijna het hele budget en wat we tekort komen, sponsort Havenlodge - het bedrijf dat het in aanbouw heeft - bij, maar het ontbrak ons nog aan een aantal spullen.
Een telefoontje naar Rudy van Hoac marine en we mogen langskomen om te halen wat we nog nodig hebben. Evert kwam er vanmorgen met een kofferbak vol spullen vandaan dat hij ruilde voor een zak met ‘Jaap Koeltjes’ van Bakkerij Kees Gutter. Hij heeft gelijk de spullen in Lelystad heeft afgeleverd. Daar gaat het snel, want over een aantal weken moet onze ‘Floating Office’ klaar zijn voor gebruik!

Hulde aan alle sponsoren!

Havenlodge 2Havenlodge 6Havenlodge 1Havenlodge 3Havenlodge 4Havenlodge 5