2 april 2022: Vrijwilligersdiner bij de KNZ&RV

Om dank te zeggen aan de actuele groep actieve vrijwilligers is door de directie en het bestuur van Vaarwens ter gelegenheid van het 15 jarig bestaan van de stichting een feestelijk diner aangeboden bij de KNZ&RV te Muiden. Het bestuur van de KNZ&RV heeft ons hierbij enorm ondersteund door de ruimte gratis beschikbaar te stellen en ons alle drankjes van de avond te sponsoren. Chapeau!!

Voor de deur van de KNZ&RV lag de MS Vaarwens, die door Onno, Harrie en Ger was overgevaren vanuit de Amsterdam Marina. Ze werd opengesteld voor de partners van onze vrijwilligers opdat ook zij een indruk krijgen van het schip.
Het werd een warm welkom bij de entree, waarbij iedereen een speldje met het logo van Stichting Vaarwens kreeg “opgespeld” Na een gezellig samen borrelen, gingen we aan tafel en na het welkomstwoord van Evert en Inge nam Ambassadeur Luzette Kroon de microfoon ter hand voor een kleine toespraak.

Nadat een heerlijk voorgerecht was verorberd, gaf voorzitter Liselotte van Donselaar een mooie toespraak, waarna er van tafelplaats werd gewisseld, zodat iedereen een andere tafelgenoot kreeg. Daarna werd een fantastisch hoofdgerecht geserveerd.

Na het hoofdgerecht werden er drie vrijwilligers in het zonnetje gezet. Annemieke Siedenburg, Paul Pels en Pam van Amerongen zijn 12 en ½ jaar vrijwilliger bij Vaarwens, waarvoor ze een oorkonde en een dank je wel beeldje kregen .
Ook bestuurslid Frans de Jong kwam aan het woord en hij bood Evert en Inge een prachtig boek aan, vol met lieve brieven, kaarten en foto’s die de vrijwilligers voor hen hadden ingezonden. Een boek met ontroerende verhalen, waaraan Evert en Inge prachtige herinneringen hebben.

Na een verrukkelijk toetje was er tijd voor koffie en de kans voor iedereen om de collega vrijwilligers nog even te spreken. Daarna bracht de bemanning de MS Vaarwens tijdens een nachtelijke tocht weer terug naar Amsterdam, waarvoor veel dank.

Het was een prachtige ontspannen avond tijdens een heerlijk diner in de geweldige nautische ambiance van de KNZ&RV, waarvoor we niet genoeg dank kunnen uitbrengen. We gaan op naar het 25 jarig jubileum!
Auteur Vaarwens

Jubileumdiner KNZRV 2022 1