• Jubileumboek is uit!

Als zoenenjpgHet is zo ver, het prachtige jubileumboek ter gelegenheid van twaalf en een half jaar vaarwens dat Evert de afgelopen winter schreef, is uit. Het is een heerlijk 'koffietafelboek' vol prachtige verhalen, anekdotes en voorvallen tijdens het ontstaan van Stichting Vaarwens. Een echte aanrader en je steunt de stichting ermee bij de aanschaf. Klik op het boek om het te bestellen.

Screenshot maart 2019De onlangs verschenen nieuwsbrief is beschikbaar. In de nieuwsbrief worden de meest actuele ontwikkelingen gemeld. U kunt zich inschrijven voor de regelmatig verschijnende nieuwsbrief door een verzoek in te dienen via een aanvraagpagina. Klik op de foto om naar de aanmeldpagina te gaan.
  • Evert en Inge ontvingen een lintje

In 2019 werden Evert en Inge de Lintjesregen 57dag voor Koningsdag tijdens de lintjesregen Koninklijk onderscheiden door de Burgemeester van Amsterdam (Femke Halsema). Met gepaste trots onving het 'Stel' de onderscheiding, en ook wij zijn er als stichting bijzonder trots op. Gefeliciteerd Evert en Inge!
  • MS Vaarwens vaart voorlopig vanuit Amsterdam Marina

Adam Marina platteg 2 De MS Vaarwens is uitgeweken naar de Amsterdam Marina en maakt tot 1 juni van daaruit haar vaardagen. Kijk altijd op 'Ligplaatsen schepen' in de zijbalk om de huidige aktuele locatie met plattegrond te vinden.

April 2011 Meander is verbouwd

Na een koude winter op de Kromhoutwerf spraken we met Pam en Dick over de mogelijkheden om de Meander groot onderhoud te geven op de helling van de werf, nog voordat Pam en Dick de werf zullen overdragen aan de nieuwe eigenaar. Ook spraken we over het gebrek aan bergruimte omfat we steeds meer attributen aan boord krijgen t.b.v. de Stichting Vaarwens. "Ik trek het schip zo onder de overkapping hoor!" antwoordde Dick en het besluit was snel genomen. Onze goede vriend Emiel Brouwers bood aan om het laswerk voor zijn rekening te nemen om de spiegel dicht te maken. Het frame zit nog steeds achter aan de spiegel, dat ter bescherming diende voor de Jet aandrijving en we hoeven alleen maar de bak tot aan de spiegel dicht te maken. Het levert 10 kubike meter bergruimte op en 10 % meer waterlijn lengte, hetgeen de vaareigenschappen ten goed zal komen.

Hellingen-1

Op vrijdag 11 maart ging de Meander uit het water.

Hellingen_Amsterdam_1

Maandags begonnen we met het aanbouwen van het achterstuk.

Hellingen_Amsterdam_4

Een flinke bak werd het resultaat.

Hellingen_Amsterdam_2

Drie weken later was de klus geklaard.