• Vaarwens vaart 's winters door!

Amsterdam Marina Vaarwens 2020Per 14-11-2020 is de MS Vaarwens verhuisd naar Amsterdam. Ze werd overgevaren naar de Amsterdam Marina door onze beheerder DirkJan van Geemen en maakt de komende winter van daaruit haar vaardagen. Een prachtlocatie van waaruit onder alle weersomstandigheden gevaren kan worden.
  • Het jubileumboek, een mooi geschenk!

Als zoenenjpgHet prachtige jubileumboek ter gelegenheid van twaalf en een half jaar vaarwens dat Evert schreef, is al een tijdje uit. Het is een heerlijk 'koffietafelboek' vol prachtige verhalen, anekdotes en voorvallen tijdens het ontstaan van Stichting Vaarwens. Een echte aanrader en je steunt de stichting ermee bij de aanschaf. Klik op het boek om het te bestellen.

Screenshot maart 2019De onlangs verschenen nieuwsbrief is beschikbaar. In de nieuwsbrief worden de meest actuele ontwikkelingen gemeld. U kunt zich inschrijven voor de regelmatig verschijnende nieuwsbrief door een verzoek in te dienen via een aanvraagpagina. Klik op de foto of hier om naar de aanmeldpagina te gaan.
  • COVID-19 Update:

CoronaWe varen gewoon door, ook deze winterperiode. Uiteraard volgen wij de ontwikkelingen van het Coronavirus op de voet en hebben regelmatig contact met de betreffende instanties. Gelukkig hebben we ook nu weer groen licht gekregen en mogen wij blijven varen. Wel dienen wij rekening te houden met de RIVM Maatregelen.

April 2011 Meander is verbouwd

Na een koude winter op de Kromhoutwerf spraken we met Pam en Dick over de mogelijkheden om de Meander groot onderhoud te geven op de helling van de werf, nog voordat Pam en Dick de werf zullen overdragen aan de nieuwe eigenaar. Ook spraken we over het gebrek aan bergruimte omfat we steeds meer attributen aan boord krijgen t.b.v. de Stichting Vaarwens. "Ik trek het schip zo onder de overkapping hoor!" antwoordde Dick en het besluit was snel genomen. Onze goede vriend Emiel Brouwers bood aan om het laswerk voor zijn rekening te nemen om de spiegel dicht te maken. Het frame zit nog steeds achter aan de spiegel, dat ter bescherming diende voor de Jet aandrijving en we hoeven alleen maar de bak tot aan de spiegel dicht te maken. Het levert 10 kubike meter bergruimte op en 10 % meer waterlijn lengte, hetgeen de vaareigenschappen ten goed zal komen.

Hellingen-1

Op vrijdag 11 maart ging de Meander uit het water.

Hellingen_Amsterdam_1

Maandags begonnen we met het aanbouwen van het achterstuk.

Hellingen_Amsterdam_4

Een flinke bak werd het resultaat.

Hellingen_Amsterdam_2

Drie weken later was de klus geklaard.