• Jubileumboek is uit!

Als zoenenjpgHet is zo ver, het prachtige jubileumboek ter gelegenheid van twaalf en een half jaar vaarwens dat Evert de afgelopen winter schreef, is uit. Het is een heerlijk 'koffietafelboek' vol prachtige verhalen, anekdotes en voorvallen tijdens het ontstaan van Stichting Vaarwens. Een echte aanrader en je steunt de stichting ermee bij de aanschaf. Klik op het boek om het te bestellen.

Screenshot maart 2019De onlangs verschenen nieuwsbrief is beschikbaar. In de nieuwsbrief worden de meest actuele ontwikkelingen gemeld. U kunt zich inschrijven voor de regelmatig verschijnende nieuwsbrief door een verzoek in te dienen via een aanvraagpagina. Klik op de foto om naar de aanmeldpagina te gaan.
  • Evert en Inge ontvingen een lintje

In 2019 werden Evert en Inge de Lintjesregen 57dag voor Koningsdag tijdens de lintjesregen Koninklijk onderscheiden door de Burgemeester van Amsterdam (Femke Halsema). Met gepaste trots onving het 'Stel' de onderscheiding, en ook wij zijn er als stichting bijzonder trots op. Gefeliciteerd Evert en Inge!
  • MS Vaarwens vaart voorlopig vanuit Amsterdam Marina

Adam Marina platteg 2 De MS Vaarwens is uitgeweken naar de Amsterdam Marina en maakt tot 1 juni van daaruit haar vaardagen. Kijk altijd op 'Ligplaatsen schepen' in de zijbalk om de huidige aktuele locatie met plattegrond te vinden.

Augustus 2011 Rolstoellift klaar

Donderdag 18 Augustus is het eindelijk zo ver. Een lang gekoesterde wens is in vervulling gegaan. De rolstoellift is klaar.

Liftje_12

Na lang zeuren en zoeken is het ons gelukt om een sponsor te vinden voor onze rolstoellift. Bij koud en vies weer is het erg zonde als een rolstoelgebonden gast zijn dag in de tent van de achterkuip moet doorbrengen, terwijl het boven in de stuurhut comfortabel en warm is. Daarbij is het uitzicht boven ook veel mooier. De steile trap die vanuit de kuip naar de stuurhut loopt. was een onneembare hindernis voor rolstoelgebruikers. Een licht persoon kon nog wel eens met behulp van een paar sterke mannen naar boven getild worden, maar het bleef gestuntel. Gelukkig bestaan er nog weldoeners in deze wereld, en Dhr. Art Huyser is er zo een. ArtHij heeft de financieen beschikbaar gesteld voor de vervaardiging van de lift. Daarna is Emiel van contsructiebedrijf Brouwer aan de slag gegaan met de bouw van de lift. Een lang gekoesterde wens is geplaatst.

Met dank aan Art en Emiel.

Liftje_3Liftje_klaar