• Vaarwens vaart 's winters door!

Amsterdam Marina Vaarwens 2020Per 14-11-2020 is de MS Vaarwens verhuisd naar Amsterdam. Ze werd overgevaren naar de Amsterdam Marina door onze beheerder DirkJan van Geemen en maakt de komende winter van daaruit haar vaardagen. Een prachtlocatie van waaruit onder alle weersomstandigheden gevaren kan worden.
  • Het jubileumboek, een mooi geschenk!

Als zoenenjpgHet prachtige jubileumboek ter gelegenheid van twaalf en een half jaar vaarwens dat Evert schreef, is al een tijdje uit. Het is een heerlijk 'koffietafelboek' vol prachtige verhalen, anekdotes en voorvallen tijdens het ontstaan van Stichting Vaarwens. Een echte aanrader en je steunt de stichting ermee bij de aanschaf. Klik op het boek om het te bestellen.

Screenshot maart 2019De onlangs verschenen nieuwsbrief is beschikbaar. In de nieuwsbrief worden de meest actuele ontwikkelingen gemeld. U kunt zich inschrijven voor de regelmatig verschijnende nieuwsbrief door een verzoek in te dienen via een aanvraagpagina. Klik op de foto of hier om naar de aanmeldpagina te gaan.
  • COVID-19 Update:

CoronaWe varen gewoon door, ook deze winterperiode. Uiteraard volgen wij de ontwikkelingen van het Coronavirus op de voet en hebben regelmatig contact met de betreffende instanties. Gelukkig hebben we ook nu weer groen licht gekregen en mogen wij blijven varen. Wel dienen wij rekening te houden met de RIVM Maatregelen.

Augustus 2011 Rolstoellift klaar

Donderdag 18 Augustus is het eindelijk zo ver. Een lang gekoesterde wens is in vervulling gegaan. De rolstoellift is klaar.

Liftje_12

Na lang zeuren en zoeken is het ons gelukt om een sponsor te vinden voor onze rolstoellift. Bij koud en vies weer is het erg zonde als een rolstoelgebonden gast zijn dag in de tent van de achterkuip moet doorbrengen, terwijl het boven in de stuurhut comfortabel en warm is. Daarbij is het uitzicht boven ook veel mooier. De steile trap die vanuit de kuip naar de stuurhut loopt. was een onneembare hindernis voor rolstoelgebruikers. Een licht persoon kon nog wel eens met behulp van een paar sterke mannen naar boven getild worden, maar het bleef gestuntel. Gelukkig bestaan er nog weldoeners in deze wereld, en Dhr. Art Huyser is er zo een. ArtHij heeft de financieen beschikbaar gesteld voor de vervaardiging van de lift. Daarna is Emiel van contsructiebedrijf Brouwer aan de slag gegaan met de bouw van de lift. Een lang gekoesterde wens is geplaatst.

Met dank aan Art en Emiel.

Liftje_3Liftje_klaar