Stichting Vaarwens Nieuws

2 Juni 2012 De 150ste vaardag voor Stichting Vaarwens

Persbericht:

In het voorjaar van 2007 begonnen Evert Stel en Inge de Graaf met hun vrijwilligerswerk door gratis vaardagen aan te bieden aan terminaal zieken.
Dit vrijwilligerswerk heeft nu vormen aangenomen dat het voor het tweetal op werken begint te lijken, hun leven staat voor een groot deel in het teken van hun vaardoel.
Ze varen inmiddels de hele zomer met hun zieke gasten en geven ze nog éénmaal een dag vergetelheid.
"We worden er schatrijk van... tussen onze oren!" zegt Evert, die na een burnout zijn orthopedisch bedrijf van de hand deed en een ommezwaai maakte naar een varend bestaan. "We wilden meer inhoud aan ons leven geven en meer doen met minder."
De vaardagen werden zo veelvuldig, dat ze besloten de Stichting Vaarwens op te richten. Deze stichting dient louter om geld in te zamelen voor de benodigde onkosten, want de Meander lust wel een slokje.
Het is echter in deze recessieperiode een moeilijke opgave om het budget sluitend te krijgen, maar stoppen kunnen ze niet meer.

Het tweetal vaart zaterdag 2 juni vanuit de jachthaven WSV de Zuiderzee te Schellingwoude (bij de Oranjesluizen aan de Noorder IJdijk te Amsterdam) hun 150ste vaardag met een terminale ex politieman en zijn gezin, die 40 jaren lang zijn werk op het water heeft gehad. Hij gaat toch nog één keer varen met de Meander...

Voor meer informatie over het vrijwilligerswerk kunt u kijken op de internetsite www.stichtingvaarwens.nl
Voor vragen of Interviews kunt u mailen of bellen met Evert Stel 0653127115.

Foto's kunnen via de mail toegezonden worden of gemaakt worden bij vertrek op zaterdag 2 juni rond 10.30 uur en/of bij aankomst rond 16.00 uur.

3-6-2012 telegraaf vaarkrant 150ste vaardag