We hebben in 2011 gevaren op:

Vaardag 119 op 27-05-2011

Een winderige dag.119 Ed van Wijngaarden 009

We hebben een vaardag met Ed van Wijngaarden en zijn familie. Ed heeft op vujftig jarige leeftijd ALS gekregen en zijn vrouw lijdt aan COPD. Ze willen er graag eens met de familie een dagje uit.

De Weerberichten voorspellen voor deze dag niet veel goeds. Harde wind, buien met hagel en onweer, windstoten en ga zo maar door. Inge belt Ed op met het voorstel om de dag te verplaatsen, maar Ed heeft zijn zinnen op de vrijdag gezet en zo gaan we het doen. Hij wil graag naar Volendam met zijn familie, want daar is geen van allen ooit nog geweest. Het werd een fijne dag en het weer viel reuze mee. De zon hebben we echter amper gezien, maar het zonnige humeur van de gezellige club maakte veel goed. De vader van Ed is clown geweest en u begrijpt dan wel dat het een gezellige familie is. Het verslag van de Ed volgt.

Vaarwel Ed
Auteur Vaarwens.

Met dank aan WSV de Zuiderzee te Amsterdam voor de gastvrijheid en de medewerking.
Fotoshop Volendamr voor de foto klederdracht

Verslag van de familie:

Het is vrijdag 27 mei,

De dag dat we mogen gaan varen met de Meander is aangebroken, het is vandaag echt Hollands weer maar dat mag de pret niet drukken. Om 08.30 uur vertrekken we richting Amsterdam om daar rond 10.15 uur aan te komen. Zeer hartelijk worden we daar welkom geheten door Inge, Evert en Jan. Na een korte plaspauze voor iedereen gaan we aan boord. Na iedereen en alles aan boord gehesen te hebben, vertrekken we vanuit Schellingwoude in de richting van Volendam. Er wordt gezellig gekletst en er mag zelfs gevaren worden. Zoals al eerder vermeld, is het weer sinds lange tijd wat minder maar het deert ons geen van allen. De tocht naar Volendam is interessant maar vooral gezellig. Eenmaal in Volendam aangekomen is het tijd voor de lunch die ons allen goed gesmaakt heeft. Na de lunch is er tijd voor het bekijken van Volendam , waar ons nog weer een verrassing wacht. Evert heeft geregeld da we allemaal op de foto mogen in Volendammer kostuum. We hebben veel pret tijdens het maken van de foto. Na nog enige tijd door Volendam geslenterd te hebben is het tijd voor de terugtocht naar Schellingwoude en dan zit deze fantastische dag er al bijna weer op. Inge, Evert en Jan, mogen wij jullie hartelijk bedanken voor deze fantastische dag, waar we in mindere tijden zeer zeker nog op kunnen teren. Niets dan lof voor de manier waarop jullie mensen met een vreselijke ziekte nog een fantastische dag bezorgen. Wij wensen een ieder, die zich gelukkig mag prijzen door een dag met deze mensen op het water te vertoeven, veel plezier toe.

Nogmaals hartelijk dank voor een fijne dag,
Familie van Wijngaarden

Ed van Wijngaarden 001