We hebben in 2012 gevaren op:

Vaardag 145 op 11-05-2012

De heerlijke dag van Joost14511 12 2012 Joost Wieman 011

Joost heeft A.L.S en heeft bijna volledige uitval. Het is een vechter, maar deze strijd verliest hij en zit inmiddels verlamd in een rolstoel.  Gelukkig kan hij nog spreken en ademen en na een zware periode besluit hij toch gebruik te gaan maken van een gratis vaardag om er even een keer weer uit te zijn. Laat deze ochtend komt er een klein leger buddy’s om Joost te vergezellen bij zijn vaardag. Het waait hard, maar het zonnetje laat zich af en toe ook even zien en dat maakt de aanblik van de wereld voor Joost wat vriendelijker. Nadat vier sterke mannen Joost met rolstoel en al de luie trap naar de haven van Schellingwoude hebben afgerold, gaat het gezelschap aan boord. Evert heeft de rolstoellift naar de stuurhut al gemonteerd want het is best fris buiten, maar Joost wil buiten in de kuip blijven. Hij wil zoveel mogelijk genieten van buiten, geuren, geluiden, water, vergezichten. De trossen gaan los en we varen richting open water, waar witte schuimkoppen van de golftoppen afwaaien.

Vaarwel Joost
Auteur Vaarwens.

Met dank aan WSV de Zuiderzee voor het beschikbaar stellen van de faciliteiten.

De reacties van de groep zijn geweldig. Het geeft Evert en Inge nieuwe energie om dit werk te blijven doen.

Hoi  Inge en Evert, Het was een heerlijke dag gisteren! En wij hebben er allemaal intens van genoten, Dikke kus van Joost

Evert and Inge, Thanks so much for sharing your home with Joost and some of his support team. His crew is all ages, all economic strata, conservative and liberal, gay and straight, family, friends and co-workers. Shows how the world can work given a common bond. Your example of giving and sharing speaks so much louder than words.Thanks for treating us like the family that we are, Dean

Hi Inge en Evert, Ik wilde even laten weten ik vond het echt geweldig gisteren.Echt hartverwarmend! Met hoeveel gemak en hoe lekker informeel jullie met mensen omgaan. Het was net of we bij vrienden op bezoek waren. Wij voelden ons echt welkom en Joost vond het volgens mij fantastisch. Dit was echt wat hij even nodig had. Veeeel groeten, Ulrike

-12-2012 Joost Wieman 005