We hebben in 2014 gevaren op:

Vaardag 237 op 28-02-1014

De prachtige voorjaarsvaardag van Richard...237 Richard de Wit 028

Richard (1966) heeft long CA en een dubbele hersentumor. De Stichting Ambulance Wens bracht hem bij ons aan boord. De zon scheen notabene en de wind was er vandaag ook uit!! Vandaag hebben we samen nog één keer gevaren, gelachen, gegeten, gebeden en... gerookt!!

De Stichting Ambulance Wens voor het vervoer en de verzorging.De KNZ&RV te Muiden voor het beschikbaar stellen van de faciliteiten.

Auteur vaarwens.

Het verslag van Patricia:

Op maandag 17 februari stuurde ik een berichtje via mail naar Stichting Vaarwens met de vraag of we samen met Richard - het broertje van mijn vriendin - een dag mee konden varen op de Meander. Diezelfde avond belde Inge me al terug met het verheugende antwoord dat dit zeker kon. Met dit fijne nieuws gingen we naar Richard. In eerste instantie was hij wat afwachtend en wist niet goed of hij het wel aandurfde. We spraken een dag af en zouden dan wel zien hoe het zou lopen. Die dag zou Vrijdag de 28e februari worden.
Zo gezegd zo gedaan,
Vrijdag in alle vroegte kwamen we bij elkaar in het hospice in Wassenaar. Richard was net ontwaakt en nadat hij verzorgt was door de lieve verpleging namen die twee lieverds van de ambulance de zorg over. Bepakt en bezakt op weg naar Muiden, waar de Meander op ons lag te wachten. Voor dat hij in de ambulance ging nog ff een pafke, want ja dat kon niet onderweg. Samen met zijn broer Eddie in de ambulance. Zijn vrouw Jel en ik reden er achter aan met de personen auto. In Muiden aangekomen stonden Evert, Inge en Joey [de huishond] ons al op te wachten. We werden met zoveel liefde onthaald. Even een kort overleg waar Richard het beste de dag door kon brengen. Hij wilt nu eenmaal graag op zijn tijd een sigaretje roken, dus werd er besloten dat hij op het achterdek zou gaan staan. Een geweldige oplossing. Het weer was heerlijk die dag, mijn gebed was verhoord. We hebben heerlijk samen koffie gedronken met een heerlijk stuk taart van Maison Kelder. Richard zelf at die dag 3 stukken!!! Het smaakte ons allen heerlijk. De schipper Evert starten de motoren en Inge zorgde ervoor dat we los lagen van de wal. We maakten een heerlijke route langs het eiland Pampus en Durgerdam en daarna lunchen terwijl we in Schellingwoude aangemeerd lagen. De Lunch was heerlijk verzorgd door Inge die geassisteerd werd door Ilse van de ambulance. Heerlijke vers gesneden boterhamen met het lekkerste beleg, maar vooral met zoveel liefde, en dat proef je!! We gingen door de sluis naar allerlei kleine haventjes in Amsterdam. Daarna achter het centraal station over het IJ. Onderweg vertelde Evert ons allerlei wetenswaardigheden over de omgeving en zijn eigen bevindingen met de Meander in de afgelopen jaren. Nu was het punt voor Richard bereikt dat hij toch wel erg moe ging worden en eigenlijk wel weer de weg terug wilde gaan maken. Evert gaf hem van jetje en binnen een uur waren we weer terug in Muiden bij het prachtige slot. We hebben op verzoek van Richard samen gebeden en gedankt voor deze geweldige dag samen met deze super lieve warme mensen. Vervolgens weer aan de wal en nog wat laatste kiekjes gemaakt van het hele ploegje. Voordat Richard de ambulance weer in ging, nog ff een sigaretje en dan het warme afscheid.
Het was een onvergetelijke dag voor Richard waar wij nog lang aan terug zullen denken, mede door de Stichting Ambulance Wens die het vervoer en de verzorging mogelijk maakten.
Bedankt Lieve Arie en Ilse voor jullie ongelofelijke liefdevolle steun. We dragen jullie - net als we dat met Inge en Evert doen - mee in ons hart.
Nee... vergeten zullen wij dit NOOIT!!
Dank jullie lieve mensen
Dikke xxx