We hebben in 2014 gevaren op:

Vaardag 252 op 06-05-2014

Deze vaardag was voor varensman Heinz...252 Heinz Planken 07

De Meander ligt klaar in Muiden... de weerberichten zijn niet echt geweldig... een ambulance stopt... de deuren gaan open... en daar ligt varensman Heinz! Hij heeft zijn hele leven gevaren bij grote maatschappijen en bij het loodswezen. Het geheugen laat hem in de steek, maar als we over schepen en varen beginnen, komt er van alles terug. Hij ziet de Meander liggen bij het Muiderslot en kan zijn ogen bijna niet geloven! "Mag ik daar mee varen?" vraagt hij vertwijfeld. Met een grote glimlach wordt Heinz door Hennie en Coby van de Stichting Ambulance Wens aan boord gereden en even later gaan de trossen los.

Zijn vier kinderen waren mee en verklaarden Heinz sinds tijden niet zo hebben zien genieten! "Als je leven heeft bestaan uit varen, dan is dit het summum van genieten!" volgens zijn kinderen.

We hebben het vandaag zelfs droog gehouden... Fantastisch toch!!

Auteur Vaarwens

KNZ&RV te Muiden voor de gastvrijheid.
De Stichting Ambulancewens voor het vervoer.

Het verslag van Jolanda:

Hoi Evert en Inge

Het was voor ons een onvergetelijke dag ,we hebben genoten van mijn vader die het geweldig vond. Het was een tijd geleden dat wij hem zo gezien hebben. De laatste 2 jaar (sinds hij in het tehuis zit) lacht hij het leven niet meer toe. Maar afgelopen dinsdag sprak de glimlach op zijn gezicht boekdelen. Het grappige is ook dat hij het er nog steeds over heeft. Gisteravond was ik bij hem toen zei hij:We hebben een eind gevaren he! Dat is toch wel bijzonder,hij vergeet alles maar dit weet hij nog precies. Ik ga een aantal foto's inlijsten zodat het hem nog een hele tijd bij blijft. Het verslag en de foto's op de site zijn ook super. Ik wil jullie nogmaals hartelijk bedanken voor de onvergetelijke dag op jullie mooie boot. Voor de mooie verhalen van Evert en de lieve goede zorg van Inge. Fantastisch dat er mensen zoals jullie zijn. Het is voor mij zeker een boost om ooit in de toekomst ook tijd vrij te maken voor dingen die er echt toe doen. Zoals jullie je inzetten voor de medemens en ze daar door een onvergetelijke tijd te bezorgen. Super!

Tevens was het vervoer heen en terug top geregeld door de lieve mensen van stichting ambulance wens. Ik hoop dat jullie in de toekomst nog een hoop mensen blij mogen maken.

Groeten van Jolanda

Heinz Planken 01