We hebben in 2014 gevaren op:

Vaardag 263 op 22-06-2014

Ge zijn laatste vaartocht...263 Ge Hoogeveen 015

Normaliter doen we geen vaarwensen in onze vrije weekenden, maar op deze zondag maken we een uitzondering voor een meneer met terminaal hartfalen! De tijd dringt!! Hij wil nog éénmaal varen. We gaan het doen, want voor hem gaat de zon straks definitief onder...

Om 7 uur 's morgens is Ge al wakker en vraagt: "is de ambulance er al?" Ge wil nog varen!
Al zijn organen houden er mee op, maar toch heeft hij nog één wens... naar Volendam varen en haring eten... Volgens de verpleging in het ziekenhuis mag haring eten niet, want dat is veel te zout?? Ge heeft vandaag gevaren, Volendam gezien, haring gegeten en voor zover het kon genoten! Nu is het klaar... Ge is op! Vaarwel Ge!!

Ge overleed twee dagen later... We waren nog net op tijd!

Auteur Vaarwens

Marina Monnickendam voor de gastvrijheid.
Havendienst Volendam voor de gastvrijheid.
Bakker Gutter voor de catering.
De Stichting Ambulancewens voor het vervoer.

Het verslag van de familie:

"Genoeg om mee te nemen!"
Wat wilde Gé graag varen, die wens wilden we graag voor hem uit laten komen. De Meander heeft deze wens voor Gé mogelijk gemaakt. Samen met het gezin, hulp van ambulance vrijwilligers en de gastvrijheid van Evert en Inge van de Meander, is deze dag tot een onvergetelijke herinnering omgetoverd. We hebben heerlijk gevaren en toen geluncht in Volendam. Daarna zijn we weer teruggegaan naar de haven in Monnickendam. Toen we na afloop aan Gé vroegen of hij nog wat had meegekregen van wat er allemaal gebeurde om hem heen, was zijn antwoordt... "Genoeg om mee nemen!" Hij was moe, maar heel voldaan.
Wij willen Evert, Inge, de ambulance vrijwilligers en natuurlijk alle sponsors van harte bedanken voor deze snelle actie om te gaan varen met Gé en zijn gezin. We kunnen terugkijken op een fantastische dag!

de Familie

Ge Hoogeveen 002