We hebben in 2014 gevaren op:

Vaardag 265 op 26-06-2014

Hans vaart nog één keer...265 Hans Bots 030

De zon schijnt, er is weinig wind en de temperatuur is goed als Hans de haven van de Marina Monnickendam op komt rijden met de Stichting Ambulance Wens. Ook zijn naasten zijn mee en iedereen is in opperbeste stemming. Volgens de familie heeft Hans er ook zin in. Hans zelf is in het laatste stadium van MS en kan helemaal niets meer. De communicatie bestaat uit summier knipperen met zijn ogen... Eenmaal aan boord, gaan na de koffie de trossen los. we gaan naar de vuurtoren van Marken waar we mogen aanmeren en een rondleiding op de toren krijgen. Het is voor iedereen een heerlijk dagje weg, want de intensieve zorg voor Hans eist zijn tol... Het was een superdag.

Auteur Vaarwens

Marina Monnickendam voor de gastvrijheid.
Bakker Gutter voor de catering.
De Stichting Ambulance Wens Nederland voor het vervoer.
Vaarvrijwilliger Marc Siedenburg.
Thijs en Liliane van de vuurtoren van Marken.

Het verslag van Elly:

Op 26 juni zijn wij, Hans, Elly (echtgenote) Sietske en Ramon (kinderen) Johan en Patrick (broers) gastvrij onthaalt door Evert en Mark op de Meander. Ruime een uur eerder waren we met de stichting Ambulancewens vertrokken vanuit Oss richting Monnickendam. We hadden een prima reis zonder files en Hans kon lekker vanaf zijn bed naar buiten kijken.
De zon scheen volop. Hans kreeg een schaduwrijke plek onder de luifel, vanwaar hij een mooi uitzicht had over het water. De koffie was bruin toen we aankwamen. En die hebben we ons goed laten smaken, evenals de koekjes. Zelfs Hans heeft op zijn manier genoten van de koffie. Toen was het tijd om te vertrekken. We zijn naar de vuurtoren van Marken gevaren. Daar mochten wij aanmeren om de vuurtoren te bezichtigen. Evert heeft ons alle bijzonderheden over deze nog in werking zijnde vuurtoren verteld. Boven hebben we genoten van het mooie uitzicht en we konden naar Hans zwaaien. Ondertussen was het één uur en de Mark had een heerlijke lunch voor ons klaargemaakt met heerlijk belegd brood en allerlei lekkere sapjes. Na de lunch ging de reis weer verder richting het eiland Pampus. Onderweg vertelde Evert ons met veel humor allerlei wetenswaardigheden over de dingen die we tegen kwamen. Ik heb Hans voorgelezen uit het nieuwe boek van Evert, Raasdonders & Bramstaglopers. Hans genoot van dit korte verhaal. We zijn nog naar de havens van Volendam en Marken gevaren. Zoals bij alle mooie dingen zou je willen dat er nooit een einde aan kwam. Maar om 4 uur waren we weer terug in de haven van Monnickendam. De dag werd voltooid met het maken van een aantal foto's. De stichting Ambulancewens heeft ons weer veilig naar Oss terug gereden. Wij kijken terug op heerlijke dag waarvan Hans en wij van hebben genoten.

Hoewel we allemaal weer aan het werk zijn, genieten we nog na van de tocht, Evert's verhalen en alle verwennerijen. Iedereen die deze vaartocht voor Hans mogelijk heeft gemaakt, hartelijk hiervoor.

Lieve groet,

Elly Bots