We hebben in 2014 gevaren op:

Vaardag 270 op 11-07-2014

Lenie's vaardag: Met brancard aan boord en met de rolstoel er af...270 Lenie Nuy 13

Vandaag mochten we voor de Stichting Ambulance Wens Nederland de vaarwens vervullen van Lenie. Ze zit sindskort in een hospice en gaat snel achteruit. Toch wil ze nog één keer varen.
Het is warm en broeierig als Lenie met de ambulance het terrein van de Marina Monnickendam op rijdt. Haar gelaat vertoont tekenen van de strijd die ze al gevoerd heeft als ze welkom wordt geheten door Evert en vaarvrijwilligster Nel. Eenmaal aan boord is er zon, koffie en gezellige kletspraat van Evert. De trossen gaan los en Nel wil niet meer liggen, maar zitten. Onder de parasol genietend van het "Costa Del Achterdek" van de Meander V en de weidsheid van het water, loopt Lenie vol met een genietende blik, haar zorgen heel even achterlatend op het land! Die dag komt ze niet meer op de brancard, maar beleeft ze een superdag, glijdend over het water...

Auteur Vaarwens

Stichting Ambulance Wens Nederland.
Marina Monnickendam voor de gastvrijheid.
Havendienst Volendam voor de gastvrijheid.
Bakker Gutter voor de catering.
Nel, vaarvrijwilligster.

Het verslag van dochter Marion:

"Vrijdag 11 Juli was het zover, mama's laatste wens zou waargemaakt worden. Samen met mij en haar beste vriendin Annie die mama al 50 jaar kent, werden we om 9 uur opgehaald in het hospice Rozenheuvel in Rozendaal. Mama werd met veel zorg in de ambulance geplaatst en toen gingen we op weg naar Monickendam. Daar werden we met veel enthousiasme ontvangen door Evert en Nel om te gaan varen met de Meander, want mama wilde nog een keer varen. Het was een fantastische dag. We zijn naar Marken gevaren en aangemeerd in Volendam waar we een heerlijke lunch kregen van Nel. Wat hebben we gesmikkeld. Daarna weer rustig terug gevaren tussendoor werden we verwend met koffie, sapjes, lekkere snoepjes en mooie verhalen van Evert. Wat kan die man mooi vertellen en boeken schrijven geweldig. Rond 16.00 zijn we weer terug gereden naar Rozenheuvel en mama werd weer netjes terug gebracht door Cees en Hanneke. Twee fantastische mensen van de stichting ambulance wens die zoveel zorg en aandacht dat ze mama gaven geweldig en ook wij werden goed verzorgd.
Ik wil jullie bedanken voor deze fantastische dag. Mama heeft genoten en de hele dag met een grote glimlach om haar mond alles kunnen meemaken.

Ze was zo gelukkig, even zonder verdriet en zorgen.
Jullie zijn fantastisch.
Diep respect.
Bedankt namens mijn moeder Lenie, haar vriendin Annie en Marion."

Lenie Nuy 11
Lenie Nuy 13