We hebben in 2014 gevaren op:

Vaardag 269 op 10-07-2014

Na regen komt zonneschijn voor Jan...269 Jan Gerritse 026

Na twee vieze verregende dagen en een verloren voetbalwedstrijd, arriveert Jan met stralend weer op de haven van Monnickendam. Hij lijdt aan uitbehandeld nier- en prostaat CA en er is geen hoop meer. Jan is een man van de dag. Vandaag was absoluut zijn dag...!! Als Evert hem met de rolstoel van de parkeerplaats haalt, vraagt hij; "Zijn de anderen er al?" Vertwijfeld vraagt Evert; "Komt er nog meer familie? Jullie zijn toch compleet?"
Dan blijkt dat Jan dacht mee te gaan op een grote partyboot met meerdere lotgenoten...
Als blijkt dat de Meander vandaag alleen en exclusief voor hem vaart, breekt hij en kan het nauwelijks geloven... Mensen... geloof ons... als er iemand vandaag heeft genoten, dan was het Jan wel, al was het zijn laatste keer!!!

Auteur Vaarwens

Marina Monnickendam voor de gastvrijheid.
Havendienst Volendam voor de gastvrijheid.
Foto de Boer voor de gratis foto.
Bakker Gutter voor de catering.
Jan en Gerrie Brand, vaarvrijwilligers.

Het verslag van de familie:

"De vaardag Jan Gerritsen:

Bijtijds met zon, na een paar regenachtige dagen, uit Veenendaal vertrokken zodat we bij files toch op tijd in Monnickendam zouden aankomen. Files bleven echter uit zodat we te vroeg waren. Nadat Evert ons had opgehaald van de parkeerplaats, werden we verwelkomd door de vaarvrijwilligers Gerrie en Jan. Na de koffie vertrokken we richting Volendam. Bij foto de Boer werd van ons een foto gemaakt in Volendammer kostuum (waarvoor hartelijke dank). Gerrie en Jan maakten, terwijl wij nog verder door Volendam gingen, de lunch klaar. Verder ging het van Volendam, langs de vuurtoren van Marken, om Pampus terug naar Monnickendam. Onderweg werd door Evert diverse wetenswaardigheden verteld over de omgeving en over de Meander. Evert, Inge en alle andere vrijwilligers van de Stichting Vaarwens, jullie doen fantastisch werk!!

Groeten,
Jan, Gerda, Ada en Victor."

Jan Gerritse 006
Jan Gerritse 007