We hebben in 2014 gevaren op:

Vaardag 272 op 18-07-2014

Luc neemt zijn gezin nog éénmaal mee uit...272 Luc van Dijk 022

Luc is nog maar 56 jaar oud als hij gediagnosticeerd wordt met longkanker t.g.v. astbest... Hij levert strijd, maar verliest van de vreselijke ziekte. Luc ligt in een hospice, waar hij hoort van de mogelijkheden over een vaardag met de Meander V. Een paar dagen later staat hij met zijn gezin aan zijn zijde op het achterdek van het schip, dat ook vandaag weer speciaal vaart voor één zieke met zijn naasten. Het wordt 30 graden, dus is een tochtje op het water een welkome verkoeling. Als je de foto's bekijkt, zijn woorden verder overbodig... Oh... wat heeft iedereen genoten! Aan het einde van de dag nemen we een emotioneel afscheid... Het is en blijft moeilijk!!

Auteur Vaarwens

Bakker Gutter voor de catering.
De Stichting Ambulancewens voor het vervoer.
Marina Monnickendam voor de gastvrijheid.
Havendienst Volendam voor de gastvrijheid.
Elly Meijn, vaarvrijwilliger.

Het verslag van de familie:

"Beste Evert, Elly, Harry, Karin.
Vrijdag 18 juli 2014 hebben jullie Luc en zijn gezin een bijzondere dag bezorgd op de Meander V. Om 9.30 werden we opgehaald vanuit het hospice in Wilnis door Stichting Ambulance Wens om naar Monnickendam naar de boot van Evert met vaarvrijwilligster Elly te gaan varen. Op de Meander V het zag er comfortabel en van alle gemakken te voorzien uit. We gingen eerst aan de koffie met wat lekkers erbij en onder de koffie werd besloten om via Marken-Volendam-Monnickendam te varen. We voeren eerst naar Marken, toen naar Volendam haven, waar we eerst op de boot nog lekker met elkaar lunchen. Zo goed verzorgd. Daarna ging Luc binnen in de boot rusten en slapen en gingen Jose-Anouk-Eline op de Dijk winkelen. Met z'n 3tjes Dokter Fish gedaan, onze voetjes waren lekker zacht en schoon. Anouk en Eline hebben samen nog een grote portie kibbeling gegeten. Daarna ging Karin verpleegkundige SAW met Anouk en Eline ook nog winkeltjes kijken. Toen werd Luc wakker en wilde graag een roomijsje. Evert ging ijsjes halen op de dijk en hij kon het wel alleen, maar doordat het zo warm was liep het ijs al over z'n armen. Op de terugweg naar Monnickendam eerst langs de vuurtoren van Marken en toen vertelde Evert aan het stuur mooie verhalen aan Luc en Karin (SAW). Luc vond het heel interessant om naar te luisteren. Daarna weer naar de haven van Monnickendam waar we rond 16.00 uur weer aanmeerden. Toen nog wat foto's met elkaar maken en daarna namen we emotioneel afscheid van elkaar. Bedankt Evert, Elly, Harry en Karin van de SAW voor deze fantastische mooie dag!!!
Liefs, Luc, Jose, Anouk en Eline van Dijk."

Luc van Dijk 001
Luc van Dijk 005