We hebben in 2014 gevaren op:

Vaardag 282 op 15-08-2014

Jean neemt zijn gezin mee uit varen..282 Jean Hollands 014

Jean is getroffen door een hersentumor en wordt thuis verzorgd door zijn partner en zijn kinderen. Men kan niets meer voor hem doen, maar als een van zijn naasten hoort van de Stichting Ambulance wens, meld hij Jean aan. De wens om nog éénmaal te varen kon snel worden kortgesloten met Stichting Vaarwens en vandaag kwam hij met zijn naasten met de Ambulance uit Maastricht naar Monnickendam. "Waar is de Rode Kruisboot?" vroeg Jean toen we de jachthaven op liepen. Toen Evert uitlegde dat ze met z'n allen met de Meander V gingen varen was de verbazing enorm; "Vaart die privé boot alleen voor ons?"
Op één bui na, was het een superdag, compleet met rondrit door Volendam en een bezoek aan de vuurtoren van Marken voor zijn kinderen, waarvan er ook nog eentje jarig is.
Het was een dag die een onuitwisbare indruk heeft achtergelaten.
Vaarwel Jean...

Auteur Vaarwens.

Marina Monnickendam voor de gastvrijheid.
Havendienst Volendam voor de gastvrijheid.
Bakker Gutter voor de catering.
De Stichting Ambulancewens voor het vervoer.
Thijs en Liliane voor de rondleiding op de vuurtoren.
Vaarvrijwilligsters Mildred en Joke.

Jean Hollands 002 1
Jean Hollands 002 3