We hebben in 2015 gevaren op:

Vaarwens 338 op 15-07-2015

Een wreed lot... Vandaag echter even vergeten!338 Piet Giessen 043

Piet en zijn echtgenote zijn beiden fysiotherapeut, maar vlak voordat Piet van zijn pensioen kan gaan genieten, treft hem een wreed lot, want hij wordt getroffen door ALS. Hij weet als geen ander hoe om te gaan met de energiehuishouding in zijn lichaam, dat nu langzaamaan gesloopt wordt door de ziekte. Toch geeft hij de moed niet op en probeert er uit te halen, wat er in zit. Al vroeg vertrok het gezelschap vanuit Bunde - een plaatsje vlak bij Maastricht - voor de lange rit van 2,5 uur naar Monnickendam. Daar aangekomen, miezert het en de wereld ziet er troosteloos uit, maar in de Meander is het droog en behaaglijk. Met zijn uiterste krachtsinspanning klimt Piet de stuurhut in en gaat op de bank naast Evert zitten. Vaarvrijwilligsters Karen en Alice serveren koffie en koek terwijl Evert een kort welkomstwoordje doet. De trossen gaan los en er is veel te zien. Piet' s beide zoons hangen aan Evert zijn lippen en al snel zit de stemming er goed in. Het werd een prachtdag, ondanks het druilweer!!

Goede reis Piet... en tot ziens!
Auteur Vaarwens

Marina Monnickendam voor het beschikbaar stellen van de faciliteiten
Haven Volendam voor de gastvrijheid
Bakker Kees Gutter voor de catering