We hebben in 2015 gevaren op:

Vaarwens 339 op 17-07-2015

Een winderige dag voor een ex-Marine koppel...339 Arie Cramer 10

Arie en zijn echtgenote hebben beiden gediend bij de Marine in Den Helder. Arie gaat achteruit en ziet bijna niets meer. Nu het nog kan, wil hij graag nog een keer het water op met zijn naasten. Ze treffen het, want de stront waait van de dijk en de uiers hangen dwars onder de koeien, maar het is niet koud... echt Marineweer! De Meander schuift stoer en stabiel over de Gouwzee en doet diverse haventjes aan. Daarna gaan we open water op, en de Meander wiegt richting vuurtoren van Marken. Evert heeft even alle vermogen nodig om de Meander met een dwarswind kracht 7 tegen de palen voor de toren te krijgen, maar het lukt dan toch. We gaan de terp op en mogen naar boven... Daar buldert de wind om je oren, maar de vergezichten zijn overweldigend. Arie ziet weinig, maar voelt de elementen van de natuur des te meer. Daarna gaan we weer aan boord en gaat het gas er op, met als resultaat... iedereen voorop een nat pak!
Het was een winderige woelige weldadige wonderbare dag...

Hou je haaks Arie.
Auteur Vaarwens.

Marina Monnickendam voor het beschikbaar stellen van de faciliteiten
Haven Volendam voor de gastvrijheid
Bakker Kees Gutter voor de catering
Slager Dirk Spronk voor de catering
Thijs en Liliane voor de gastvrijheid op de vuurtoren
Vaarvrijwilligster Francoise
...en alle sponsors die dit mogelijk hebben gemaakt

Beste Evert en Inge,Thijs en Liliane en vrijwilligers,

Dank jullie voor de prachtige foto's en vooral voor de fijne dag die ik met mijn schoonfamilie heb gehad. Het varen was geweldig maar het bezoek aan de vuurtoren vond ik de kers op de taart! Zo'n vuurtoren met zijn historie en jullie prachtig zelf ingerichte bijbehorende erf vind ik fantastisch om te zien! Vooral omdat ik zelf tussen 1994 en 2013 veel met mijn boot, vanuit Muiderberg en later Almere haven, langs het Paard heb gevaren.... nooit kon ik zo dicht bij het Paard komen dan vandaag! Nogmaals dank! Overigens zal ik Thijs zijn vrouw binnenkort nog zien, 30 juli a.s. tijdens het trouwen van neef van Arie. Ze zal hem en zijn vrouw in de echt verbinden!

Dank!

Adri Wierda