We hebben in 2015 gevaren op:

Vaarwens 357 op 11-09-2015

John vaart nog éénmaal over zijn Gouwzee.357 John Bonda 4

John had jarenlang zijn zeiljacht in de Marina Monnickendam op de Gouwzee liggen en voer (samen met zijn zoon) van daaruit. Nu (ruim 20 jaren later) gaat John hard achteruit, want hij lijdt aan darm CA. Hij geeft in zijn verpleeghuis aan nog graag éénmaal te willen varen. Het toeval wil dat de Meander momenteel vanuit John's vroegere thuishaven vaart en zijn verpleegsters leggen het contact met Stichting Vaarwens. In no time is de vaardag geregeld en vandaag voer John over zijn zo geliefde vaarwater. Er staat een straffe oostenwind en de Meander wiegt traag over de golven langs alle favoriete haventjes waar voor John vele herinneringen liggen. Volendam, foto maken, paling eten, passagieren over de dijk... Edam, een rondje door het kleine pittoreske haventje... Marken, langs de vuurtoren, wiegend over de golven... John zit in zijn rolstoel en sluit zijn ogen. Evert: "Slaapt ie?" Verpleegster: "Nee hoor, John gaat even terug in de tijd! Hij geniet zooooo intens!!" Heerlijk dat we je dit hebben kunnen geven John.

Vaarwel zeiler!

Marina Monnickendam voor de gastvrijheid.
Havendienst Volendam voor de gastvrijheid.
Foto de Boer Volendam voor de gratis foto.
Bakker Gutter voor de catering.
Slagerij Dirk Spronk voor de catering.
Vaarvrijwilligster Karen.
Alle sponsors die dit mogelijk hebben gemaakt.

John Bonda 1
John Bonda 10