We hebben in 2015 gevaren op:

Vaarwens 367 op 23-10-2015

Na jaren ziekbed nog één keer varen...367 Gerard 4

Gerard heeft een ongeneeslijke spierziekte en hij ligt in een verpleeghuis. Hij kan helemaal niets meer en ligt zijn tijd geduldig uit... Via gemeenschappelijke vrienden van Evert en Inge, wordt hij getipt over Stichting vaarwens en de molen wordt in werking gezet. Vandaag is het zo ver... Gerard gaat varen! Met de SAW wordt hij uit zijn verblijf gehaald en gaat er (samen met zijn echtgenote en haar dierbare vriendin/collega) eindelijk nog een keertje uit. De ambulance arriveert keurig op tijd in de Amsterdam Marina en even later rijdt Gerard over de steigers, op weg naar de Meander V. Zijn ogen worden alleen maar groter en - alhoewel hij tevoren enkele bedenkingen had - wordt zijn enthousiasme alleen maar aangewakkerd. De Meander V, de entourage, de gastvrijheid, het comfort, de liefde en het ontvangst op deze prachtige Marina... het geeft een overweldigende impact. Gerard wordt met de brancardlift omhoog gebracht en staat even later voor het raam in de stuurhut te staren naar de oceaanreus naast de Meander V. "Ik weet niet wat me overkomt!" fluistert hij Evert in zijn oor en na een kort welkomstwoord gaan de trossen los. De skyline van Amsterdam schuift aan Gerard voorbij en hij laaft zich aan de verhalen van Evert, de veranderende gezichten van Amsterdam vanaf het water, de Oranjesluizen, de weidsheid van het Markermeer, Pampus, Muiden... het is voor hem letterlijk en figuurlijk een zegen...
Als Evert aan het einde van de dag afscheid neemt in de ambulance, wil Gerard graag een kort gebed met hem samen. Vol dankbaarheid, weemoed en emoties nemen de beide mannen afscheid en beloven elkaar weer te zien... waar dan ook!
Vaarwel en tot ziens Gerard!!

Auteur Vaarwens.

Amsterdam Marina voor het gratis beschikbaar stellen van de haven.
KNZ&RV te Muiden voor de gastvrijheid.
Stichting Ambulance Wens voor het vervoer.
Vaarvrijwilligster Francoise voor je inzet.
Oranjesluizen Amsterdam voor de vlotte bediening.
Alle sponsors die dit mogelijk hebben gemaakt.

Gerard 1
Gerard 10