We hebben in 2015 gevaren op:

Vaarwens 370 op 30-10-2015

Een daverende dag met een donatie als dank...370 Jeroen 10

Jeroen was al eerder mee geweest met een vaardag want hij lijdt aan ALS. Zijn lichaam is gevangen geraakt door de ziekte en hij ligt op zijn 47ste levensjaar alleen op een kamertje in een verpleeghuis te wachten op... De vaardag heeft zoveel indruk gemaakt, dat zijn broer Olivier besloot alles in het werk te stellen om iets voor Stichting Vaarwens terug te doen. Olivier is werkzaam bij Honeywell in de vestiging Eindhoven en het bedrijf ging verhuizen. Er kwam nieuw meubilair en het oude werd per opbod verkocht voor een goed doel. Olivier zag zijn kans en gaf Stichting Vaarwens op als goed doel. De meubeltjes kregen een nieuwe eigenaar en de opbrengst was maar liefst € 2437,- !!!! Vandaag werd het geld overhandigd, in bijzijn van zijn vader en zijn geliefde broer Jeroen.
Amsterdam Marina... bijna elf uur... de Stichting Ambulance Wens Nederland komt de haven op rijden met in de ambu Jeroen, zijn vader Hans en broer Olivier. De zon schijnt op deze mooie laatste oktoberdag en even later staat Jeroen achter het raam in de stuurhut van de Meander V. We gaan genieten, varen, vergeten, delen, maar ook zorgen, verzorgen, liefkozen, strelen... Er is zeer intensieve verpleging nodig en Marieke is geen moment van zijn zijde. Jeroen ligt bewegingsloos maar dankbaar te genieten van de afleiding, de aandacht en de prachtige panorama's van zijn geliefde Amsterdam. In Muiden is het een drukte van belang, want er wordt komend weekend geroeid. Toch hebben de havenmeesters de Koninklijke steiger voor ons vrij gehouden, alwaar we de prachtige cheque en het geld mogen ontvangen van Olivier. We eten een heerlijke lunch en varen terug naar Amsterdam, waar we al 'havenhoppend' terug scharrelen naar de Amsterdam Marina. Er volgt een emotioneel afscheid van een lieve jongeman, zijn naasten en de vrijwilligers Cees en Marieke van de SAW.

Vaarwel lieve Jeroen,
Auteur Vaarwens.

Amsterdam Marina voor het gratis beschikbaar stellen van de haven.
KNZ&RV te Muiden voor de gastvrijheid.
Stichting Ambulance Wens voor het vervoer.
Oranjesluizen Amsterdam voor de vlotte bediening.
Alle sponsors die dit mogelijk hebben gemaakt.
Directie en alle werknemers van Honeywell, vestiging Eindhoven, voor de sponsoring.

Jeroen 1
Jeroen 10