We hebben in 2016 gevaren op:

Vaarwens 374 op 14-3-2016

Aat krijgt water, wind en zon op zijn vaardag.374 Aart van t Oor 018

Laat in november vorig jaar kreeg Aat de kans om zijn vaarwens uit te laten komen. De E.O. was erbij voor filmopnames in het programma 'Geloof en een hoop liefde' dat op 11 februari dit voorjaar werd uitgezonden. Het woei toen zo hard, dat de Gouwzee leegblies en er nauwelijks water over bleef om te varen. Na een uurtje durfde Evert niet verder te gaan want de Meander V ploegde al door de blubber. Na afloop beloofden we Aat een herkansing in het volgende vaarseizoen. Aat lijdt aan ALS en als we hem nu na een aantal maanden weer zien, is Aat nog steeds dezelfde opgewekte persoonlijkheid, maar op zij conditie heeft hij duidelijk moeten inleveren. Samen met zijn broer en zijn zus Henny (die tevens als vrijwilligster bij de Stichting Ambulance Wens werkt) en ambulancechauffeur Hans, komt het gezelschap de Amsterdam Marina oprijden. Vaarvrijwilligers Jan en Gerrie Brand hebben de koffie met koek klaar en even later is het een heerlijk weerzien aan boord. De trossen gaan los, de zon schijnt en het waait straf, als de Meander de korte golven doorklieft op open water richten Muiden. Daar wordt hard gewerkt door de havenmeesters Paul en IJsbrand, want alle steigers worden schoon gespoten. Gerrie heeft een heerlijke lunch gemaakt en iedereen geniet van de prachtige zonnige dag aan boord. De dag kabbelt voorbij en aan het eind nemen we een hartverwarmend afscheid. Aat spreekt in een kort alleen samenzijn met Evert in de ambulance zijn zorg en emoties uit en na een dikke hug nemen ze afscheid...

Hou je haaks Aat!
Auteur Vaarwens

Stichting Ambulance Wens voor het vervoer
Amsterdam Marina en KNZ&RV te Muiden voor de gastvrijheid
Vaarvrijwilligers Jan en Gerrie Brand,
en alle sponsoren die dit mede mogelijk maakten.

Aart van t Oor 003
Aart van t Oor 007