We hebben in 2017 gevaren op:

Vaarwens 471 op 8-5-2017

Het verslag van Marc, schipper van de Arlinde:471 Theo 20

De dag begon grijs, het spetterde een beetje en er stond een gure wind uit het Noorden.
Ongewild voel ik me dan gelijk al een beetje "schuldig" omdat ik onze vaargasten altijd het beste gun, dus ook mooi weer.
Netjes op tijd kwam de ambu aanrijden met daarin Theo, Gerrie en Mirella, en vrijwilligers Frans en Kees.
De klep van de ambu gaat open en direct wordt ik getrakteerd op een stralende en gulle glimlach van Theo. "Dit gaat een leuke dag worden" wist ik direct.
Theo kon gelukkig nog een paar stappen zetten, omdat ze "Arlinde" zeer zeker niet zo is aangepast als de "Meander V" en met sterke Frans en Kees is de brancard ook snel aan boord. Daar kan Theo prachtig voor de ramen liggen en naar buiten kijken.
De wind nam vervolgens alleen nog maar toe, en we hebben een poging gewaagd naar het "Paard van Marken" te varen, maar de koers op bijgaande foto laat zien dat dit niet is gelukt, de golven waren oncomfortabel hoog en de bestek-lades schoten al open en weer dicht. Theo (oud zeeman op de wilde vaart) genoot duidelijk van het schouwspel en de bewegingen van de "Arlinde". We zijn de haven van Volendam ingevaren waar we werden begroet door de uiterst vriendelijke havenmeester Wijnand die een prima ligplaats voor ons had. Theo had trek in een lekkerbekje dus terwijl Annemieke de lunch aan het maken was, ben ik snel naar de viswinkel gelopen. Ontspannen hebben we van de lunch genoten waarbij we prachtig uitzicht hadden op de toeristen met hun selfie-sticks. Nu was er ook gelegenheid om wat rustiger te praten en ik was diep onder de indruk van Theo, die als een echt zeeman betaamd, het roer van zijn gezondheid zelf in handen heeft genomen en nu al in z'n 14e maand leeft terwijl de artsen hem 5 maanden gaven....
De positiviteit van Theo is indrukwekkend en inspirerend, en Annemieke en ik genoten van de verhalen en grappen van onze gasten. Na rustig van de lunch te hebben genoten zijn we nog even tegen de golven in gaan beuken en daarna langzaam aan weer terug naar Monnickendam gevaren, alwaar het moeilijke afscheid.

De stralende lach van Theo (inmiddels heel moe) spreekt boekdelen.
Theo: zoals ik je al zei; ik was de afgelopen dagen "down" vanwege zorgen, maar jouw positieve energie heeft me helemaal weer opgeladen. Dank je wel voor deze prachtige dag en behouden vaart !

Sterkte Theo, Gerrie en Mirella.
Auteur vaarwens.

Stichting Ambulance Wens voor het vervoer