We hebben in 2017 gevaren op:

Vaarwens 479 op 19-5-2017

In zwaar weer...479 Bianca 001

Gisteren kwam de Meander V aan in Monnickendam en heeft zich ingenesteld in de jachthaven Waterland voor de vaardagen van dit zomerseizoen. Een warm welkom door eigenaar Jan Zetsema en we kunnen beginnen... Vandaag de eerste vaardag vanuit deze prachtig geoutilleerde haven.
Het waait de hele nacht straf en de wind huilt door de stagen en masten. Tegen de morgen is het op het hoogtepunt en het zware weer zal vanaf nu alleen maar afnemen. Onze gasten komen aan boord en kunnen de auto tot vlakbij de Meander V rijden. Er stapt een opgetogen gezelschap uit en Evert verwelkomd Bianca hartelijk. Even later gaat ze in de rolstoel en rijdt aan boord, waar ze even later genoeglijk bij Evert achter de stuurstand op de bank zit. Bianca is getroffen door de ALS en haar leven verkeert ook in zwaar weer. Zoals u wellicht weet, is het verloop van deze ziekte dat alles categorisch uit valt. Bianca is in de kracht van haar leven, als haar lichaam langzaam ontkracht wordt door deze slopende ziekte, maar haar humeur lijdt er vandaag niet onder.

Koffie, welkom, trossen los en varen... Bianca geniet, en haar naasten niet minder. Het gezelschap heeft in de afgelopen jaren genoeg voor de kiezen gehad en voor hen is deze dag van ontspanning een welkome afleiding.
We maken vast in Volendam, lunchen en genieten van het pittoreske havenplaatsje. Iedereen gaat van boord om een foto in klederdracht te maken. Een hilarische bezigheid met een geweldig resultaat. Dank aan Jannie voor de goede zorgen.

We maken nog een rondje langs de vuurtoren van Marken, maar de golven zijn te hoog om er aan te meren. Thijs maakt foto’s die even later op de e-mail staan voor de familie. Dank Thijs!
Dan varen we huiswaarts en nemen hartelijk afscheid van deze moedige jonge vrouw in zwaar weer...

Hou je haaks Bianca
Sterkte lieve familie

Auteur Vaarwens

Jachthaven Waterland voor het beschikbaar stellen van de ligplaats
Havendienst Volendam voor de gastvrijheid
Bakker Gutter en slagerij Spronk voor de gesponsorde catering
Vaarvrijwilligers Ellie en Annemieke

Het verslag van Bianca, waarvoor veel dank:

Vandaag 19-05-2017 ging de vaarwens in vervulling....

Wat een ongelooflijke geweldige dag. En wat een sympathieke mensen met een hart van goud...echt zoveel van zulk soort bestaan er niet.
We werden begroet door een super enthousiaste Evert en twee lieve dames Ellie en Annemieke...de warmte straalde ervan af. Na de kennismaking werd ik aan boord gehesen. Wat een prachtig schip, zou zo willen ruilen. Toch machtig mooi om met je eigen huis op stap te kunnen. Heb genoten van de mooie verhalen en super veel gelachen. Lekker gegeten waar ze ook hun best voor hadden gedaan. In Volendam weer op de kade gehesen en in apen pakkies op de foto gegaan...Geweldig!!!! Dat werkte echt op de lachspieren.479 Bianca 038 Toen nog met zijn viertjes Vanessa dochter, Joop ex, Thomas broer en mijn persoontje Volendam onveilig gemaakt.... Nadat ik een aanval van hoesten kreeg - wat niet zo goed ging - en een beetje ademnood kreeg, zijn we terug gegaan naar het schip. Daar stond iedereen weer paraat om mij om hoog te takelen en zijn toen langs 'het Paard' gevaren, dat is een vuurtoren die bewoond word door Thijs Spijker....door de harde wind konden we er alleen langs varen, maar was een heel mooi gezicht en weet nu ook wat bea kan en doet....hahahahaha..... Mijn ex-je en broer mochten nog even varen wat een lol..toen was de dag alweer voorbij, maar wat heb ik een mooie herinnering erbij gekregen...en nu een keer een super positieve.....Met super veel plezier en nog steeds met een glimlach op me gezicht schrijf ik dit stukje.

Super mega bedank voor deze dag en Knuffels voor iedereen.
Bianca.

-Bianca-001