Vaarwens 960 op 14-12-2021

Grijs, maar o zo gezellig…960 Magda 10
-
Een prachtig en compleet verslag van boots Els:
-
Vandaag hebben wij Magda, echtgenoot Arie, dochter Sandra en kleinzoon Kenji te gast. Zij worden op deskundige wijze begeleid door Sjani en Bert van de Stichting Ambulance Wens. Het is miezerig en mistig weer, maar op de Vaarwens branden de kaarsjes. pruttelt de koffie en is het kacheltje warm. Door een miscommunicatie had de familie zich verheugd op een tochtje door de Amsterdamse grachten wat met de Vaarwens helaas niet mogelijk is.
-
Het volgende plan is een reisje over de Amstel maar helaas hebben wij met een stremming te maken die wellicht iets later opgelost zou zijn, zodat dit ook nu niet mogelijk blijkt te zijn. Schipper Klaas is echter niet voor één gat te vangen en stelt voor naar oost, Kanaal K te gaan en daarna alsnog de Amstel te proberen. Helaas blijkt de stremming nog steeds van kracht dus dan door naar de Zaanse Schans. De lunch doen wij, in verband met de tijd, varend onderweg.
-
Magda geniet van de zelf meegenomen paling, de rest van het gezelschap doet zich tegoed aan lekkere broodjes. Bij de houtzaagmolen ’t Jonge Schaap worden wij weer allerhartelijkst ontvangen en krijgen een toertje door de molen. Het leven van Magda en Arie heeft zich via Krooswijk Rotterdam en Gouda. in Barendrecht afgespeeld, waar zij inmiddels al zo’n 55 jaar wonen. Zij trouwden in 1964 en kennen elkaar nu al zo’n 60 jaar. Magda was typiste op een administratie kantoor, Arie timmerman en heeft zo’n 20 jaar muziek gemaakt in een trio waarmee hij veelvuldig optrad in de weekenden. Zij hebben mooie reizen gemaakt o.a. naar Amerika, Canada, Thailand en Sri Lanka. Er werd ook veel gesport: tennis, skiën, surfen en golfen en Magda heeft in het verleden zelfs aan klassiek ballet gedaan. Arie heeft het gepresteerd om 3x een “hole-in-one” te scoren.
-
Helaas werd Magda ziek en nu, na een ziekteperiode van ongeveer 10 jaar, ligt zij inmiddels in het hospice waar zij naar eigen zeggen geweldig verzorgd wordt. Inmiddels op de terugweg trakteert schipper Klaas ons op een heerlijk, snel aan de wal gescoord, ijsje wat ondanks het miezerige weer, erg lekker is. Terug in de thuishaven nemen wij afscheid, het was weer een bijzondere dag.
Vaarwel Magda
Auteur Vaarwens.
Dagschipper Klaas en boots Els voor hun inzet
Stichting Ambulance Wens Nederland voor het vervoer