Vaardagen 2007

Vaardag 009A op 27-10-2007

De vaardag van Arie wordt uitbesteedt....

Evert en Inge hangen nog in de Oostzee rond met de Meander V, maar krijgen via de email toch een vaarwens binnen van de Dreamfoundation, waar we al eerder voor voeren. Arie heeft weinig tijd meer en kan niet wachten totdat de Meander V weer terug is in Nederland. Evert en Inge worden creatief en bellen een rondje met schippers die zich als vrijwilliger met hun schip bij hun hebben aangemeld. Als Pacal Legierse met zijn prachtige Barkas bereid gevonden wordt om deze wens van hun over te nemen, is de wens snel geregeld.
Het uitgebreide verslag van Arie kunt u hieronder lezen:

Met dank aan
Stichting Ambulancewens voor het vervoer
Pascal Legierse voor het beschikbaar stellen van zijn schip
De Dreamfoundation voor de wens

Vaarwel Arie
Auteur Vaarwens

Het verslag van Arie:

Arie de Roover (53) had meerdere dromen in één. (geschreven door Arie zelf)

Op 25 en 26 oktober 2007 heb ik, Arie de Roover en mijn vrouw Iet, mijn droomwens in vervulling zien gaan. Jullie stichting de DreamFoundation, en de giften en goedhartigheid van vele mensen hebben dit allemaal kunnen regelen. We vonden het werkelijk heel fijn dat jullie mijn droom konden verwezenlijken. Graag wil ik dan ook mijn ervaring met jullie delen, om te laten zien dat jullie vrijwilligerswerk een grote rol speelt in een mensenleven. Mijn droom was groot toen ik deze via mijn dochter aanmeldde. Ik dacht als één van die dingen waargemaakt kan worden, dan ben ik al een tevreden man. Ik had eigenlijk 2 grote dromen. De eerste was naar de Euromast toe waar mijn vrouw en ik, meer dan dertig jaar geleden, voor het eerst uiteten zijn geweest. De tweede was een boottocht het liefste over het Merwede kanaal, daar waar ik geboren ben en opgegroeid en waar ik veel gevaren heb. Maar de vrijwilligers hadden meer voor mij in petto. Op 26 oktober, 2 weken na de eerst ontmoeting met de vrijwilligers, was alles geregeld. Wat ons precies te wachten stond wisten we niet, ik hou nl. erg van verrassingen. En dat is dan ook gelukt. We werden opgehaald door een ambulance van het rode kruis zodat ik liggend vervoerd kon worden. We gingen op weg naar Rotterdam om allereerst van een rondvlucht te genieten. Ook ik zelf mocht even voor piloot spelen en heb hier mijn vluchtcertificaat behaald. Dit was geweldig. Eenmaal aan de grond stond er een prachtige limousine op ons te wachten, voor het vertrek naar de Euromast. Een mooi moment om daar weer te zijn na al die jaren. Na genoten te hebben van het uitzicht en het eten, werd ons een grote verassing aangeboden. Een overnachting in een van de luxueuze suites. Een nacht op hoogte waar mijn vrouw en ik zouden verblijven. Na deze nacht en een heerlijk ontbijt, stond er weer een nieuwe ambulance voor ons klaar om ons naar Sleewijk te vervoeren. Hier zijn we aanboord gegaan van een schip om zo over de Merwede te varen. Om de oude herinneringen van mijn geboortestreek nog een keer op te kunnen snuiven. Het deed me goed. Zeker toen we zagen dat in mijn geboorte stad al mijn broers en zussen ons op stonden te wachten met een warm hart en onze lunch. Het was welgeteld 5 jaar geleden dat we met z’n allen bij elkaar waren. Ook dit was dus een enorme verrassing wat erg bijzonder was. Na het afscheid gingen we op naar Apeldoorn om daar van onze laatste wens te genieten. Alle kinderen en kleinkinderen waren uitgenodigd om heerlijk te genieten van een smakelijk diner. Thuis gekomen waren we voldaan en moe maar zeer dankbaar voor alle mensen die dit voor ons mogelijk hebben gemaakt.
Dus bij deze, Ricky en Frank van de DreamFoundation, Hartelijk Bedankt! En ook alle andere vrijwilligers van deze foundation, die met hun liefde klaar staan voor anderen zoals zij dat deden voor ons.

Arie