Vaardagen 2009

Vaardag 058 op 01-06-2009

Tweede Pinksterdag 2009, een dagje varen met  Ingrid...059 Ingrid 10

Via een bevriende psycholoog Jos van Winden uit Eelde kregen we het verzoek voor een vaarwens. Ingrid heeft een zware tijd achter de rug en de toekomst brengt niets dan onzekerheid, dus de vraag of we haar een dagje willen 'ontzorgen'... Tuurlijk doen we dat. Het werd een mooie dag waarvan Ingrid zelf een verslag maakte.

Sterkte dappere Ingrid
Auteur Vaarwens

WSV de Zuiderzee voor de ligplaats

Het verslag van Ingrid:

Maandagmorgen vertrokken wij rond 8 uur uit Assen, na al een paar weken voorpret te hebben gehad. Klokslag 10 uur arriveerden we in Amsterdam; bij het zien van de boot hadden Richard en ik twee jubelende kinderen in de auto: “Wow, wat een mooie en grote boot!” De ontvangst door Inge en Evert was hartelijk. Al gauw zaten we in het zonnetje aan de koffie en de thee. Kletsend over van alles en nog wat, net alsof we elkaar al eerder hadden ontmoet.
Rekening houdend met de wind werd besloten om naar Muiden te varen. We hadden de haven nog maar net verlaten, of Evert tipte ons dat de Groene Draak met aan boord koningin Beatrix (aan het roer) vlak bij ons was. Ja hoor, door de verrekijker konden we onze koningin goed zien. Leuk! Eerst gingen we naar Almere-Haven. Een heerlijke tocht, buiten in het zonnetje en deels naast Evert die prima kan vertellen over zijn boot ervaringen. Inge en ik bleken zowaar een gezamenlijke kennis te hebben. Wat is de wereld toch klein! In Almere-Haven kregen we een heerlijke lunch aangeboden. In de zon! Wat hebben we een geluk met het weer!! Daarna richting Muiden en het Muiderslot. Voor mij een moment om even een dutje te doen. Achteraf bleek Jelmer als goed schipper aan het roer te hebben gestaan. In Muiden mochten we aanleggen op de plaats waar de koninklijke familie altijd aan en van boord gaat. Richard en Marije hebben even op de koninklijke loopplank gestaan! Richard en de kinderen bezochten het Muiderslot. Jelmer kreeg zowaar een harnas aan. Marije mocht de oehoe aaien. Inge en ik gingen een rondje door het park met Joey, en even shoppen. Daarna op het terras bij de sluis wat gedronken. Terug naar de boot waar ik Richard moest bellen: “Komen jullie weer naar de boot? Beatrix kan elk moment terug komen, en dan moet de aanlegplaats vrij zijn!”. Daarna was het al weer tijd om terug te varen naar Amsterdam. Tot groot genoegen van de kinderen ging Evert even “op volle kracht vooruit”. Dat ging hard! Rond half 5 arriveerden wij weer in Amsterdam en namen we afscheid van Evert en Inge. Wat een heerlijke dag hebben we gehad. En wat was het leuk om een dagje met ons vieren op pad te zijn. Jos, bedankt voor het advies om contact te zoeken met de Stichting Vaarwens. Inge en Evert; bedankt voor jullie gastvrijheid en gezelligheid. We hebben enorm genoten. Nog steeds loop ik met een glimlach om mijn mond terug te denken aan afgelopen maandag. Hartelijk dank!
Ingrid Carsouw

Ingrid 10