Vaardagen 2009

Vaardag 057 op 20-07-2009

De vaardag van Harm...057 Harm 16

Via onze huisarts uit Eelde kregen we de aanvraag voor een vaarwens van meneer Rutgers. Het werd de eerste vaardag vanuit jachthaven het Hunzegat te Zoutkamp, want de haven van Lauwersoog ligt vol schepen voor de Colin Archerrace... Het werd een topdag!

Vaarwel Harm
Auteur Vaarwens

Het verslag van echtgenote Dirkje:

Via onze huisarts dr. Hofstra werden wij gebeld, dat er een vaardag georganiseerd werd voor ernstige zieke mensen zoals mijn man. De vraag was of wij dat wel wilden. Ik was wel een beetje verrast en vroeg of we daar even over mochten nadenken. Maar mijn man zei direct ja dat gaan we doen, dat vind ik mooi. Zo gingen we maandag 20 juni naar Zoutkamp, waar de Meander lag. We werden hartelijk verwelkomt door Evert Stel en Inge. Op de boot aangekomen, kregen we eerst koffie met cake, wat er goed inviel. Na de koffie werd er gevaren. In Oostmahorn werd de boot aangemeerd voor de lunch. Die was heerlijk met lekkere diverse bolletjes, dat viel er goed in. Daarna verder gevaren naar Lauwersoog. Daar zijn we een uurtje van de boot afgeweest en nog even gewinkeld en over de visserijkade gewandeld, een ijsje gekocht en Harm heeft een haring opgesmuld. Toen weer naar de boot om weer richting Zoutkamp te varen. Daar genoten van de mooie verhalen welke Evert vertelde, wat hij zo smakelijk kon doen, prachtig was dat. Onze kleindochter Esmee was ook mee en die mocht ook nog bij opa op schoot achter het stuurwiel zitten van de boot, met hun beide de boot varen.De dag van Harm, zowel als die van Esmee kon niet meer stuk. ’s Avonds thuis zei ze nog tegen opa, ik had de hele dag wel gedacht, dat het zou gebeuren. Leuk he? We hebben met zijn allen een heel fijne dag gehad. Voor mijn man was het helemaal geweldig, want water en een boot, dat is voor hem alles. Een mooier uitje, dan deze supertocht hadden ze niet voor hem kunnen bedenken. Het was top. Hij was erg moe ’s avonds en om kwart voor negen lag hij al in bed. De volgende morgen is er nog veel over nagepraat, vooral de mooie boot, de superomgeving en de verwennerij van jullie beide. Blij, blij, blij, dat hij dit had mogen meemaken, heerlijk van genoten. Net als ik en onze familie, die mee was. Evert en Inge heel erg bedankt, wij zullen er nog veel aandenken en over napraten.

Het gaat jullie goed hartelijke groeten Harm en Dirkje Rutgers.

Harm 10
Harm 11