Vaardagen 2009

Vaardag 046 op 07-05-2009

Vandaag hebben we een vaardag met Atie en haar dochter Dineke.071 Ati 13

Atie heeft een ziekte die haar zoveel pijn geeft, dat ze alleen per brancard aan boord gebracht kan worden. Kees en Ineke van de Stichting Ambulancewens komen voor de tweede keer deze week voor ons in actie. Ze halen Atie op, samen met haar meervoudig gehandicapte dochter Dineke. De ervaring met het aan boord brengen van Sjoukje met een brancard, heeft ons geleerd dat Schellingwoude niet de meest geschikte plek is om een brancard aan boord te nemen vanwege de trap.

Een telefoontje naar de KNZ&RV te Muiden gaf de perfecte oplossing. We mogen daar Atie en Dineke aan boord nemen op de ligplaats van de Koningin. Een vorstelijke plek, dus varen we 's morgens op tijd naar Muiden. Daar komen Kees en Ineke aan met de ambulance en zonder enige moeite rollen we Atie via de rij-gootjes aan boord. Dineke komt met de rolstoel ook mee en de trossen kunnen los. Het waait hard en het is niet echt warm. We besluiten naar Spakenburg te varen via de randmeren. Atie geniet van het water en van het varen. In Spakenburg meren we af en lunchen buiten in de kuip met het uitzicht op het oude vissersdorpje.

Op de terugreis hebben we de wind tegen en in de kuip is het dan goed toeven. De kuiptent kan er af en Atie ligt buiten te genieten van het uitzicht. Dineke wil graag sturen, dus zetten we haar achter het roer. Ze vind het super dat ze mag sturen en schreeuwt herhaaldelijk naar haar moeder, dat ze het zo fijn vindt. Na en heerlijke terugtocht zijn we iets te laat terug in Muiden. Kees heeft nog een afspraak en staat op tijd. Na een innig afscheid zwaaien we Atie, haar dochter Dineke, en hun vriendin Coby met haar kleindochter, uit als ze het terrein afrijden. Wij moeten nog een uurtje varen om terug te komen op ons stekkie in Schellingwoude. Het was een lange maar mooie dag.

Sterkte Atie
Auteur vaarwens

KNZ&RV te Muiden voor de ligplaats
Stichting Ambulance Wens voor het vervoer en verpleging

Het bedankje van Atie:

Dag lieve Evert en IngeVandaag weer een beetje aan het bijkomen na zo'n bijzondere dag. Het moge duidelijk zijn, wat hebben we genoten!! De gehele dag was zo bijzonder, dat ik de afgelopen nacht weinig heb geslapen. Wat fijn dat we jullie mochten ontmoeten, bijzonder dat jullie dit zo voor je medemens mogelijk maken. Schitterend als je de foto's terug ziet, stralende ogen, lachende gezichten, momenten vast gelegd die zo bijzonder zijn.
Lieverds, ik merk, het geeft hoop, kracht en glans aan een mensenleven.
knuffel van mij, Atie.

Ati 10