Vaardagen 2009

Vaardag 066 op 04-08-2009

Verslag vaardag met Marieke.

Via haar huisarts heeft Marieke de tip gekregen van de vaardag met de Meander. Ze woont alleen en draagt haar lot moedig. Ze besluit gebruik van de mogelijkheid te maken om er een dagje uit te zijn, en komt met twee vriendinnen in Lauwersoog aan boord. De zon schijnt en het belooft een prachtige dag te worden. Er wordt onderweg volop genoten van het schitterende water en de prachtige flora en fauna, dat langs ons heen trekt aan de oevers van het Lauwersmeer. In Zoutkamp aangekomen gaan we lunchen en daarna gaat Inge met de dames even het dorp Zoutkamp in. Het is volop zomer en zoals gebruikelijk bij deze temperaturen wordt er een heerlijk ijsje genuttigd op het terras. Als we weer gaan varen willen de dames weten welke temperatuur het water heeft. De gever onderaan het schip zegt dat het water 20 graden is op één meter diepte. Dat doet ons besluiten om aan een steigertje te gaan liggen, en ik maak de zwemtrap gereed voor een heerlijke zwempartij. Joey wil ook zwemmen en krijgt een zwemvestje om met een handgreep op de rug, anders krijgen we hem niet weer aan boord. Marieke kijkt geamuseerd toe hoe de rest vermaak heeft in het verkoelende water. Dorien heeft haar oog laten vallen op een schilderij van Inge. Er wordt besloten het werkje aan te schaffen en Inge moet het nog even lakken, waarna ik het in de lijst zet. Als we na enkele uren weer afmeren in Lauwersoog, kijken we terug op een geslaagde dag die allen ervaren hebben als een kadootje van het leven.

Sterkte Marieke
Auteur vaarwens.