Vaardagen 2010

Vaardag 081 op 04-05-2010

Een winderige vaardag met Dhr. Arie Koeman en zijn gezin.081 Dhr Koeman 1

Aan het begin van een zonnige maar winderige dag (NW 6/7) liggen we in Muiden afgemeerd met de spiegel tegen de kade. Het afmeren was nog even een tour de force, want de harde wind stond dwars voor de kade. Uiteindelijk ligt de Meander vast en even later komt de Stichting Ambulancewens Dhr. Koeman met familie brengen. Vanwege de kou wordt de brancard binnen geplaatst en voor het raam gezet. Dhr. Koeman zijn oog is echter gevallen op de heerlijke bank achter de stuurstand in de stuurhut. Met ongelofelijke inspanning lukt het onze gast om de bank te bereiken. Als hij eenmaal lekker is ingenesteld glunderen zijn ogen.
Een prachtig verslag volgt:

Lieve Evert en Inge,
Dinsdag morgen om kwart voor 9 werden we opgepikt door de ambulance. Iedereen heeft zich goed aangekleed want op het water kon het nog wel wat koud zijn. Eenmaal in Muiden aangekomen, werden we opgewacht door Inge, Evert en niet te vergeten de enthousiaste Joey (hond). Als eerste werd Arie met brancard de boot in geholpen door 2 sterke ambulance broeder/zuster. Eenmaal boven besloot Arie dat hij dolgraag achter onze schipper (Evert) wilde zitten, zodat hij de gehele dag alles goed kon zien. Arie werd lekker op de bank ingenesteld en langzaam aan kwam er een grote glimlach met stralende ogen te voorschijn! De ambulance broeder en zuster zijn gehele dag aanwezig geweest, hielpen Arie waarbij nodig. Arie had de wens om langs Durgerdam te varen, omdat hij hier gewerkt heeft. En een erg mooi dorpje is. We kregen heerlijke koffie/thee met een koekje (die gingen er wel in!!). Vervolgens zetten we koers naar de Oranjesluizen en gaan richting Amsterdam. Een heerlijke lunch in een mooi haventje gekregen, dit uitstekend verzorgd door Inge. Ondertussen wordt Joey uitgelaten en Arie doet even een dutje. Op het moment dat we besluiten dat we verder gaan varen en de motor starten, komt er een vingertje in de lucht van Arie, "ik wil weer zitten". Dit was zo mooi om te zien! Arie wilde geen moment missen van de geweldige mensen en de mooie vaartocht. Eenmaal terug in Muiden, hebben we vanwege de harde wind even wat problemen met het aanmeren van de Meander. Maarrrr.. de ervaren schipper, krijgt ons natuurlijk weer netjes aan wal! Eenmaal aan wal werd er afscheid genomen. Dit was erg emotioneel, we waren getroffen door de gastvrijheid van Evert en Inge. Wat een super mensen! Wat een super dag! Kortom, we hebben genoten.
Heel erg bedankt! En niet te vergeten ook de ambulance medewerkers (Daaf en Flora), heel erg bedankt!!
Dikke kus Arie, Yvonne, Mandy, Edwin.

Vaarwel Arie
Auteur vaarwens.

Met dank aan de KNZRV te Muiden voor het beschikbaar stellen van de faciliteiten.
SAW voor het vervoer en de verpleging

Dhr Koeman  1
Dhr Koeman  10