Vaardagen 2010

Vaardag 091 op 20-05-2010

Een dag die herinneringen oproept.091 Dhr Kuit 12

Vandaag hebben we gevaren met Dhr. Kuit en zijn familie. Hij heeft jarenlang op de grote vaart als kok gewerkt en zijn trek naar het water is nog steeds groot. De zon schijnt en de temperatuur loopt voor het eerst een beetje op. Omdat de schipperse Inge haar been in het gips zit, krijgen we hulp van Jan en Gerrie Brand uit de haven als hulp bij de vaardag. Als we aan boord zijn, komen de verhalen al snel los. Prachtige verhalen uit het verleden over avonturen en zeereizen passeren de revue. We sluiten hierbij in afwachting van het verhaal, dat zal worden geschreven door de familie.

Wij, dat zijn Ger Dini Riek en Geraldine, mochten op uitnodiging (via tussen komst van Hanna Wismar van mantelzorg) een dagje varen op de Meander. Deze dag was voor Ger. Ger is lichamelijk te op, om nog iets te ondernemen. Wij hebben een fantastische dag gehad, mooi weer, fijne mensen, alleen jammer, Inge had haar enkelbanden gescheurd en had veel pijn. De vaart ging richting Huizen via Almere haven. Het was mooi om het eens via het water te zien als ten eerste het mooie haventje Schellingwoude, waar de Meander zijn ligplaats heeft voor een paar maanden. We hebben heerlijk geluncht in Almere Haven en daar konden we ook even aan wal. Ger heeft genoten! Hij heeft vroeger als kok gevaren en vond deze dag fijn en al zijn mooie herinneringen kwamen weer boven. Wij hopen dat er nog veel mensen mogen genieten van deze mooie boot en mooie mensen. Inge, Evert en al je vrijwilligers, dank wij die deze dag mee mochten varen op deze prachtige boot en nog heel veel mooie vaar jaren.

Bedankt Ger Dini Riek en Geraldine

Sterkte familie
Auteur vaarwens

Met dank aan WSV de Zuiderzee voor het beschikbaar stellen van de faciliteiten