Vaardagen 2010

Vaardag 093 op 26-05-2020

Een heerlijk gezelschap aan boord.093 Jo en Tod 1

Vandaag gaan we varen met een uniek gezelschap. Stuk voor stuk mensen die er dolgraag een dagje uit willen. Tod, Jo en Ad komen in Schellingwoude aan boord.  Het is nog fris en de zon laat zich niet zien. Vrijwilligsters Pam en Hetty hebben onze gasten opgehaald en ze gaan mee om schipper Evert te helpen. Dat is wel nodig, want zijn partner Inge zit nog steeds met haar been in het gips vanwege een val van een zolder. Eén voor één halen we ze op met onze eigen rolstoel en rollen ze aan boord. De grappen en grollen zijn niet van de lucht. Na koffie met koek gaan we varen. We maken een volledig rondje Markermeer en gaan "havenhoppen". Bij ieder haventje schiet de Meander naar binnen en maakt een slag in de ronde. Het uitzicht is fantastisch en we merken dat we op een schip zitten. De Meander wiegt lekker over de golven van het Markermeer en iedereen geniet. Ad is scheepsingenieur en hij geniet van alles. Er is veel om over te praten en de tijd vliegt voorbij. We zoeken een oppertje in de haven van Naarden, waar Pam en Hetty een heerlijke lunch serveren. Daarna varen we richting Muiden en maken een slag door het prachtige haventje van het historische stadje. De zon tracht er door te komen en dat maakt alles nog net even vriendelijker. Als we het IJ weer binnenvaren zit de dag er al weer op.

Nog even napraten en een paar leuke moppen passeren terloops in het gesprek.

Nog even napraten en een paar leuke moppen passeren terloops in het gesprek. Heerlijk... een dag niet gelachen is een dag niet geleefd! Onze havenvrijwilliger Jan Brand helpt iedereen weer van boord en de trap op bij de dijk. We nemen afscheid en kijken terug op een gezellige dag!

Vaarwel lieve dames
Auteur Vaarwens

Pam en Hetty..., dank voor jullie geweldige hulp van vandaag.
Met dank aan WSV de Zuiderzee voor het beschikbaar stellen van de faciliteiten

Jo en Tod 1
Jo en Tod 10