Vaardagen 2010

Vaardag 099 op 27-06-2010

Een warme vaardag met de Arlinde voor Margot en Pete.099 Margot Kenter 3

Zondag 27 juni; de dag begint alvast goed met stralend weer en goede vooruitzichten. Een beetje wind zorgt voor een aangename temperatuur. Rond 11 uur komt de ambulance van de stichting ambulancewens het haventerrein oprijden en verwelkomen we onze gasten Margot en Pete.

De ambulance vrijwilligers Ineke en Enrique hebben ze opgehaald, en dat ging niet eenvoudig, want door een probleem met een lift moest Margot eerst in een rolstoel en daarna op een brancard worden verplaatst. Aangekomen bij de Arlinde kon Margot plus brancard met de hulp van wat sterke heren uit de Marina worden overgezet aan boord. Door het fijne weer kon Margot op het achterdek verblijven, en na de koffie en even op adem gekomen zijn we snel gaan varen. Eerst een rondje door de haven van Monnickendam en vervolgens over de drukke Gouwzee naar Marken. Inmiddels (dit is onze tweede vaarwens met de "Arlinde") maak ik me helemaal niet meer druk om andere schepen... ze wachten maar even, zodat onze gasten op hun gemak alles uitgebreid kunnen bekijken!

Heel langzaam heb ik de Arlinde door de haven laten drijven.

Na Marken was het lunchtijd en heeft Pete het anker laten zakken en hebben we een heerlijke lunch gebruikt. Er waren bepaalde dieet-eisen en dat maakte de lunch eigenlijk alleen nog maar gevarieerder, dus iedereen liet het zich smaken. Na een klein middagdutje van onze gasten en leerzame gesprekken met Enrique en Ineke zijn we verder gevaren naar Volendam waar het onvoorstelbaar druk was vanwege de "Volendammer dagen". Prachtig natuurlijk; heel veel boten in het water, heel veel mensen op de kade, en een live band die stond te spelen. Heel langzaam heb ik de Arlinde door de haven laten drijven. Langs de dijk van Katwoude zijn we later teruggevaren naar de haven en was het alweer 4 uur in de middag. Met een brok in de keel namen we afscheid van Pete Margot, Enrique en Ineke . We willen bij deze dan tevens onze bewondering uitspreken voor de ambulance vrijwilligers die net zo goed met dit mooie weer op deze zondag thuis van een drankje en een hapje konden genieten, maar de hele dag hun best doen om de wens zo goed als mogelijk in te vullen. Jullie zijn toppers !

Vaarwel lieve Margot
Annemieke en Marc van de "Arlinde".

Met dank aan Marc en Annemieke voor hun bijdrage aan de stichting,
alsmede de Marina Monnickendam voor het beschikbaar stellen van de faciliteiten.
Auteur Vaarwens.

Margot Kenter 1