Welkom bij Stichting Vaarwens

Jaar 2019

Eens vrijwilliger, altijd vrijwilliger...626 Ger 23
Onze vaargast Ger (vaardag 626) was zelf altijd vrijwilliger bij de ambulance wens en lag - als eerste gast van het vaarseizoen - tijdens zijn vaarwens deze keer zelf op de brancard. Zijn dochter schreef: "Ik vroeg me al af waarom hij er zo gebrand op was om die vaardag nog mee te maken. Na een dag bij jullie aan boord weet ik het nu ook!" Ger overleed een dag later en besloot tijdens zijn uitvaart geld in te samen voor de twee goede doelen die hem zoveel bevrediging brachten in het leven. We mochten maar liefst € 310,- ontvangen!

Dank Ger, rust zacht topper!

Innerwheel PurmerendOnze vrijwilliger Frans is goed bezig!
Vrijwilliger Frans de Jong heeft de smaak te pakken. Hij geeft lezing na lezing en weet zijn publiek te raken. Op 27 februari mocht hij een lezing over Vaarwens geven bij Inner Wheel. Inner Wheel gaf Vaarwens een donatie van € 500,-. Lees het prachtige berichtje:
"Dag Frans,
Het was een goed verhaal van jou over Stichting Vaarwens. Inner Wheel Nederland heeft altijd een nationaal goed doel waar dan een flink bedrag aan dat doel gegeven wordt wat door alle clubs bijeengebracht wordt. Wij kunnen nu een goed doel indienen en onze club wil nu Stichting Vaarwens voorstellen. Ook omdat zij met mensen varen die uit heel Nederland komen. Wij gaan dus van harte hopen dat ons voorstel gedragen gaat worden door alle clubs in NL want dat zou geweldig zijn.
Groetjes, Carla."

Met dank aan Frans en aan Inner Wheel.

Rotary Purmerend 3Lezing levert donatie op:
Ons bestuurslid Frans de Jong gaf een lezing bij de Rotary te Purmerend. De leden waren diep geroerd en er werd € 250,- ingezameld. Daarnaast gaat de club zich beraden over een actie voor Stichting Vaarwens. We wachten het in spanning af.

Dank allen die zich in hebben gezet.

Arctic Challenge Tour levert fors bedrag op:Arctic Challenge

Het bericht op Facebook luidde; "
Wij zijn weer thuis!Vanmiddag gefinisht op Vliegveld Twenthe. De uitslag van de Arctic Challenge Tour laat nog even op zich wachten, maar wij hopen op de top 10! Wij hebben een geweldige week gehad in het hoge noorden, mooie plaatjes geschoten en prachtige routes gereden. Uiteindelijk hopen wij Stichting Vaarwens blij te mogen maken met een mooi bedrag, uiteraard kan hier nog voor gedoneerd worden! Uiteraard willen wij iedereen bedanken die een steentje bij hebben gedragen aan deze mooie tour:

Ronald van Autobedrijf Jaspers en Robin van Van der Leeden Tweewielers haalden € 4505,25 op!!!
Dank aan Ronald, Robin en alle sponsoren

Een mooi initiatief van 'Bij Rinus'Bijrinus

De volgende advertentie werd geplaatst op facebook:

Koopje!!! Dyneema. 45 meter 36mm lanko eight sk78 dyneema met aan 1 zijde oog gesplitst van 1,50 mtr. 60 ton breeksterkte, drijvend , neemt geen water op, soepel, super uv bestendig. Let op!! De opbrengst €895,- gaat naar de stichting vaarwens.100%. Dus, 895 euro ex btw franco thuis. Kijk op Stichting Vaarwens dan begrijpt u waarom. Delen word op prijs gesteld. 06-51902049 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. kanaalweg 31-1 Harlingen.

En is verkocht voor € 900,-

Top, het dyneema is gekocht door Martin en Nicole Wit van de SVB Sulomaro, bedankt !

Vlaggenverkoop levert mooi donatie op:Vlaggetjes Joke

Deze post zette Joke Vink-Koelewijn op social media. Ze is erg begaan met Vaarwens en doet de vlaggenverkoop.
"Een mooi bedrag van €700,- heb ik naar Stichting Vaarwens kunnen overmaken over 2018! Als Pleziervaarders hebben we dat toch maar mooi voor elkaar gekregen! Op naar een gezellige, zonnige en vooral vlaggende Pleziervaarders dit jaar!Voor meer verbondenheid en herkenbaarheid! Ik heb er in ieder geval een heleboel klaar liggen in verschillende maten! Tot ziens op het water. Varen voor varen!"

Dank voor je inzet Joke.

Nieuwjaarsduik groot succes:Nieuwjaarsduik 1
Gisteren zette een grote groep van onze vrijwilligers zich in tijdens de nieuwjaarsduik te Zandvoort. Het was een geweldig evenement en onze ambassadeur Luzette Kroon (burgemeester van Monnickendam) maakte een korte video van de start. Het leverde een mooi bedrag van € 3097,20 op. Dank aan alle bikkels die de koude duik namen en voor ons doneerden.
Dank aan alle vrijwilligers en donateurs!