Welkom bij Stichting Vaarwens

Jaar 2019

Havendagen IJmuiden waren warm, maar succesvol:Havendagen IJmuiden 2019 5

Vrijwilligers Ellie, Harrie, Liselotte, Boy, Anneke en Hanneke gaven akte de presente op de havendagen IJmuiden bij de ligplaats van het Loodswezenschip dat met gasten rondvoer. Ook aan boord stond een collectebus en eenieder die met de loodstender meevoer, kon doneren. Er werd verteld over Stichting Vaarwens en samen met het loodswezen collecteerden ze maar liefst € 853,64 bijeen!

Dank voor jullie inzet toppers!

We kregen het volgende bericht  van Wim, wiens echtgenote vorig jaar met wens 574 met ons mee was;Grachtenfestival 1
"Verslag Grachtenfestival Meppel 2019: Zaterdag startten we met een regenachtige en winderige ochtend en weinig bezoek. Gelukkig werd het rond het middaguur droog en begon de zon te schijnen. Het werd drukker in de stad en ook aan de kraam konden we (Suomi, Lotte, Ben en ik) vaker uitleg geven en donaties in ontvangst nemen. Omdat er veel plezierjachten in de haven lagen en twee marineschepen zijn de beide jonge dames langs de schepen gelopen om het verhaal te vertellen en vaarwensvlaggetjes in te ruilen voor donaties. Al snel kwamen ze terug want de vlaggetjes waren op. We hebben de vlaggetjes van de slinger los moeten maken en opnieuw vertrokken ze richting de schepen. Uiteindelijk zijn er 31 vlaggetjes uitgegeven tegen een donatie. Van een piratenkoor kregen we tijdelijk een muzikale ondersteuning. Met een paar extra giften van 10 euro en donaties in de collectebussen is de opbrengst van de dag € 370,70. Met vriendelijke groet, Wim de Jonge.
Chapeau Wim, geweldig gedaan!!

Oldtimerrit voor Vaarwens:Toertocht Friesland 2

Ook gisteren werd de Toertocht Friesland weer gereden en wederom mochten we deel uitmaken van de opbrengst. De brommerrijders reden met hun welhaast antieke oldtimers maar liefst € 325,- voor ons bijeen!

Dankjewel mooie mensen!

Poffertjeskraam Meanderkids voor Stichting Vaarwens:
Het leverde maar liefst € 912,- op! Meanderkids
Toelichting: (tekst binnenvaartkrant) Er was 15 juni tijdens http://meanderkids.nl/het-toernooi/ (schipperskinderen) weer een ruim aanbod aan activiteiten, eten en drinken. Rondom de voetbalvelden was van alles te beleven: op het horecaplein, de springkussens en kraampjes en ook de gratis suikerspin en het ijsje voor de kinderen zijn weer geregeld. Met dank aan de sponsors.Nieuw dit jaar was het goede doel van de poffertjeskraam. De opbrengst is bestemd voor Stichting Vaarwens. Die biedt terminaal zieke mensen de mogelijkheid nog een laatste keer het water op te gaan. Ook veel oud schippers maken daarvan gebruik.
Dank aan alle ouders, kinderen en sponsoren die eraan hebben meegewerkt.

Uitvaart dankbare vaargast levert mooi bedrag op:Donatie Dhr. Knops

Beste Evert en Inge,
Op 14 september 2018 (Vaarwens 604) hebben we met pap een bijzonder mooie dag gehad op de Meander V. Pap had echt genoten die dag! Maandag 3 juni 2019 is onze vader helaas overleden aan de gevolgen van ALS. Hij heeft van te voren aangegeven dat hij bij zijn uitvaart i.p.v. bloemen graag een donatie voor Stichting Vaarwens en stichting Wensambulance wilde hebben. Dit hebben we ook gedaan. Bij de afscheidsdienst afgelopen zaterdag hebben we een collectebus neergezet waarin iedereen een donatie kon geven. We hebben het totale bedrag verdeeld over de 2 stichtingen, waarbij we voor de stichting Vaarwens een heel mooi bedrag van €700,- hebben kunnen overmaken!! We zijn ervan overtuigd dat jullie hier weer vele mensen een mooie dag mee kunnen bezorgen! In de bijlage hebben we een cheque bijgevoegd!

Vele groeten uit Heerlen,Yvonne Knops-Huynen,Iris Knobbe-Knops en Marlies Jager-Knops

Nieuwe PC Gesponsord!Nieuwe PC 2

Geweldig, Inge krijgt 2 dagen per week vaste assistentie bij haar drukke vaarwens werkzaamheden. Marc van https://www.siedenburg.nl/ leverde deze prachtige Lenovo PC volledig gesponsord, zodat onze nieuwe kracht straks uit de voeten kan...

Duizendmaal dank Marc !!!

Lustrumactiviteiten leveren geweldig bedrag op:Eendjesrace Groningen Noord
Enige tijd geleden mocht Stichting Vaarwens tijdens het 9de lustrum een lezing geven bij de Rotary Groningen Noord te Bedum. Zaterdagmiddag 1 juni werden Evert en Inge met een antieke Jaguar opgehaald van de camping tijdens hun weekend tripje naar het hoge noorden. Daar werden ze in het huis van Rotary Groningen Noord lid Andries Staal samen met enkele afgevaardigden van de Rotary onthaald met champagne en fors bedrag.De Rotary had Stichting vaarwens 10 jaar geleden tijdens een lustrum als eens ondersteund met een flinke donatie en beiden vieren nu weer een lustrum. Nu werden er een o.a. eendjesrace en andere activiteiten georganiseerd en dat bracht maar liefs € 10.000,- op!
Hulde aan deze fantastische Rotary