Welkom bij Stichting Vaarwens

Jaar 2020

Datadigest 1Kunstenaars zijn het!

Ook aan boord van de 'MS VAARWENS' werd gisteren - evenals destijds op de Meander V - geheel gesponsord wifi aangelegd door Cedric van Datadigest B.V. Naast de beschikbare wifi, worden nu de tijdens de vaarwensdag geschoten foto's rechtstreeks verzonden naar de cloud, waarna de gast en/of familie het materiaal naar believen kan downloaden. Fantastisch, geen gedoe meer met overzetten op USB sticks e.d.

Hulde aan Cedric en Datadigest, die de aanleg, het dataverkeer en een kostbare wificamera volledig sponsort!

pilot 1Afstandsbediening geschonken:

We wilden graag een op afstand bedienbare mogelijkheid op de Vaarwens om te sturen voor mensen op de brancard of met ALS. Als er een knopje ingedrukt kan worden, kunnen ze het schip besturen. RobieNautic legde het contact met een verzoek aan de fa. Navico en we kregen de afstandsbediening volledig gedoneerd.

Dank Rob Biesbrouck en Navico.

SecumarWeer een top initiatief!

Van Secumar ontvingen we voor alle opvarenden van beide schepen nieuwe automatische reddingsvesten. We zijn er ontzettend blij mee, want veiligheid gaat voor alles.

Dank Suzanne van https://www.secumar.com/nl/ voor deze geweldige geste!

Rotary Monnickendam 2020 7Nieuwe rolstoel voor vaarwensschip:

Afgelopen week mochten Inge en Evert bij de Rotary Monnickendam een lezing over Vaarwens geven, waarbij ze werden verrast met een fonkelnieuwe luxe rolstoel voor het nieuwe Vaarwensschip.

Hulde aan deze geweldig Rotary.

PapegaaiPapegaai spontaan gedoneerd:

Aan de plafonds zitten rails om brancardgebonden gasten een greep te geven middels een pagegaai aan het plafond. De rails werden door de werf gemonteerd, maar het ontbrak ons nog aan een papegaai. Mirte reageerde via de oproep op facebook spontaan met de boodschap dat ze de papegaai wilde doneren. Een paar dagen pater kwam het pakketje al binnen!

Dank lieve Mirte.

Prospector 1Verloting op boorplatform levert giga bedrag op!

Geweldig! Aan boord van het kolossale booreiland Prospector 1 wordt door de bemanning een jaarlijkse verloting gehouden en dat leverde maar liefst iets meer dan € 3000,- ( je leest het goed, drieduizend euro) voor Stichting Vaarwens op!

Chapeau voor Harm Reinders en alle hardwerkende bikkels die hieraan hebben bijgedragen.

ScheepsbelScheepsbel wordt donatie!

Frans schreef: "Vandaag stond ik op de stand van Stichting Vaarwens tijdens Boot Holland. Ik ging even een rondje over de beurs en zag bij Frits Ottens alias Frits de Knopenman een mooie scheepsbel hangen en zei hem: die past mooi in mijn maritieme interieur. Natuurlijk had ik ook iets over Stichting Vaarwens verteld. Toen ik hem ‘s middags kwam halen en aan Frits en zijn vrouw vroeg wat ik moest betalen, was hun antwoord: niets, dat is onze donatie aan Vaarwens. Verbaasd en ontroerd zei ik, maar die bel is voor mij prive was hun antwoord: kijk zelf maar wat je er mee doet, wij hebben pas iemand verloren, dit is onze bijdrage. Chapeau voor dit mooie gebaar. Daarom maak ik nu, namens Frits Ottens en zijn echtgenote, een bedrag van € 85,- over naar Vaarwens."

Dank Frans van der Vorst en de fam. Ottens.

GimegWeer zo'n geweldige geste:

Vandaag mochten we samen met onze vrijwilliger Danny van Laar - die ons heeft geïntroduceerd bij Gimeg Nederland B.V. - gratis shoppen om spulletjes in te slaan voor het Vaarwensschip. Dat hoef je maar één maal tegen Inge te zeggen...
Geweldig, ze kwamen thuis met dozen vol spullen voor de 'Vaarwens', die over enkele weken te water gaat!

Dank Gimeg Nederland B.V. en vrijwilliger Danny.